پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۰۷۰
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: فرماندار تنگستان خواستار افزایش نظارت بر فعالیت‌های پیمانکاران شد و گفت: اعتبارات شهرستان تنگستان افزایش چند برابری داشته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی صبح پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تنگستان اظهار داشت: در سال گذشته، حدود ۱۶۴ میلیارد تومان منابع مالی در اختیار شهرستان قرار داده شد.

وی اضافه کرد: این اعتبارات شهرستانی از محل منابع سفر ریاست جمهور، تملک دارایی، پیگیری نماینده مردم در مجلس و همچنین حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده که مستقیم به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز شده است.

فرماندار شهرستان تنگستان خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرستان قرار گرفته که مقدار قابل توجهی است و در مقایسه با نرم سال‌های گذشته، این رقم چند برابر افزایش داشته است.

لزوم پیگیری اعتبارات

لطفی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها توجه داشته باشند که اعتبارات شهرستان در دستگاه استانی نماند و مدیران پیگیر اعتبارات از دستگاه استانی خود باشند، تصریح کرد: تکلیف ما این است که از برگشت این منابع مالی جلوگیری کنیم و نباید یک ریال از حق و حقوق مردم این شهرستان ضایع شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در جذب منابع مالی موفق نباشند، باید پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ برای جذب اعتبارات، یا مدیران به صورت مجدانه از استان پیگیر باشند، یا به ما اعلام کنند.

مقام عالی دولت بیان داشت: مدیران دستگاه‌ها پیگیری عملیات اجرایی پروژه‌ها را با نظارت بر کار پیمانکار مدنظر داشته و یک زمانبندی مشخص برای پروژه‌ها تعیین کنند، تا بهره‌برداری بخشی از پروژه‌های عمرانی به هفته دولت برسد.

به مردم گزارش دهید

لطفی ضمن اشاره به اینکه پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها را به صورت اولویت‌بندی و کارشناسی انتخاب کرده و اعتبار آنها را مصوب می‌کنیم، یادآور شد: مدیران پروژه‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را مشخص کرده و به فرمانداری ارسال کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها منابع و اعتباراتی که در اختیار آنها قرار گرفته و همچنین گزارش اقدامات خود را از طریق رسانه‌ها به مردم برسانند تا مردم از کارهای انجام شده مطلع شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر