چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۵۰
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

فکرشهر:  مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: با وجود حضور حجم عظیمی از صنایع بزرگ نفت و گاز مستقر در این استان اما جای آنها در کمک و مشارکت برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خالی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید اسماعیل موسوی افزود: با وجود همه رایزنی‌های انجام شده اما همچنان هیچ مشارکتی از سوی صنایع مستقر در جنوب این استان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد صورت نگرفته و بیشتر کمک‌ها از سوی کسبه، تاجران و خیران استان بوده است.

وی بیان کرد: آنچه از صنایع مستقر در استان بوشهر انتظار می‌رود این است که در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد پیشگام شوند.

بهره‌مندی از توان فرمانداران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: در راستای جلب حمایت فرمانداران استاندار بوشهر مکاتباتی انجام داده که هر فرماندار زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان تحت خود را فراهم کنند.

موسوی اضافه کرد: این همکاری و پشتیبانی مسئولان استان بوشهر از ستاد دیه باعث می‌شود سالانه زمینه آزادی شمار بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد در این استان فراهم شود.

آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد از اول سال تاکنون

به گفته موسوی از ابتدای سال جاری تاکنون با همت خیران و نیک اندیشان این استان  ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان بوشهر به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی یادآور شد: بدهی این افراد ۱۲ میلیارد تومان بود که با پرداخت ۶۴۵ میلیون تومان از سوی ستاد دیه زمینه آزادی آنها فراهم شده است.

موسوی ادامه داد: تمام این زندانیان مرد هستند که ۱۰ نفر از آنان دارای جرائم مالی و پنج نفر نیز به دلیل مهریه و نفقه در بند بوده اند.

۱۰۷ زندانی جرائم غیرعمد بوشهر چشم انتظار نگاه خیران  

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: در زمان حاضر نیز ۱۰۷ زندانی شامل سه نفر زن و ۱۰۴ مرد با ۹۸ میلیارد تومان بدهی در زندان و چشم انتظار نگاه مهربانانه خیران هستند.

موسوی اضافه کرد: ۲۴ نفر از این زندانیان به جرم پرداخت نکردن مهریه و مابقی به دلیل بدهی مالی در بند هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز ۱۴۴ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر با ۹۸ میلیارد تومان بدهی با کمک خیران و پرداخت چهار میلیارد تومان از بدهی آنان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گفته موسوی ۷۸ نفر از این زندانیان محکوم به جرائم مالی، ۱۰ نفر دیه و مابقی به دلیل مهریه و نفقه در بند بودند.

موسوی گفت: نیکوکاران و خیران می‌توانند کمک‌های خود را با استفاده از شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۵۵۲۳۸۴۱۰۰۵ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۳۸۰۷۲ به نام ستاد مردمی دیه استان بوشهر واریز کنند و در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: هدف ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شامل دیه، چک غیر کلاهبرداری، نفقه و مهریه است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: هر چند وظیفه زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان است اما در این راستا کمک دستگاه‌های اجرایی و خیران ضروری است.

موسوی اظهار کرد: هرچند ماه مبارک رمضان به پایان رسیده اما زندانیان جرائم غیر عمد همچنان چشم انتظار خیران برای آزادی خود هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر