پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: محققان پژوهشگاه صنعت نفت با توجه به افزایش تولید گوگرد در پالایشگاه‌های گاز، موفق به تولید گوگردی از مازاد این پالایشگاه‌ شدند که قادر به افزایش عملکرد گیاهان زراعی و تقویت خاک است.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر احمد روزبهانی از محققان پروژه گوگردهای دانه‌بندی شده کشاورزی، تولید گوگرد در پالایشگاه‌های گازی را یکی از معضلات کشور ذکر کرد و افزود:‌ بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2017، 72 میلیون تن گوگرد در دنیا تولید می‌شود و نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که روند مصرف گوگرد تا سال 2017 نیز کمتر از میزان تولید آن خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۸۶
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵

فکرشهر: محققان پژوهشگاه صنعت نفت با توجه به افزایش تولید گوگرد در پالایشگاه‌های گاز، موفق به تولید گوگردی از مازاد این پالایشگاه‌ شدند که قادر به افزایش عملکرد گیاهان زراعی و تقویت خاک است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر احمد روزبهانی از محققان پروژه گوگردهای دانه‌بندی شده کشاورزی، تولید گوگرد در پالایشگاه‌های گازی را یکی از معضلات کشور ذکر کرد و افزود:‌ بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2017، 72 میلیون تن گوگرد در دنیا تولید می‌شود و نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که روند مصرف گوگرد تا سال 2017 نیز کمتر از میزان تولید آن خواهد بود.

\n\n

روزبهانی با تاکید بر ضرورت استفاده از گوگرد مازاد تولید شده خاطرنشان کرد: در این راستا در پژوهشگاه صنعت نفت از گوگرد مازاد تولید شده در پالایشگاه‌های گاز موادی برای تقویت خاک و افزایش عملکرد گیاهان زراعی عرضه کردیم.

\n\n

وی با بیان این که این گوگرد در صنعت راهسازی برای اصلاح خواص آسفالت و همچنین تولید کامپوزیت‌های گوگردی کاربرد دارد، یادآور شد: بر اساس مطالعات ما تصمیم گرفته شد تا از مازاد گوگرد در مصارف کشاورزی استفاده کنیم.

\n\n

روزبهانی با بیان این که این پروژه تحقیقاتی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است، افزود: در این همکاری موفق به تولید گوگردی شدیم که حاوی عناصر ریز مغذی برای تقویت خاک و بهبود عملکرد گیاهان زراعی است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر