سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس اداره منابع آب شهرستان گناوه گفت: سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از حدود یکهزار حلقه چاه دراین شهرستان برداشت شده که عمده آن برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، نعمت الله نجاتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کاهش 47 درصدی میزان بارندگی استان بوشهر نسبت به دوره آماری گذشته باعث افت کمی آبهای سطحی وافت کیفی آبهای زیر زمینی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۰
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: رییس اداره منابع آب شهرستان گناوه گفت: سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از حدود یکهزار حلقه چاه دراین شهرستان برداشت شده که عمده آن برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نعمت الله نجاتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کاهش 47 درصدی میزان بارندگی استان بوشهر نسبت به دوره آماری گذشته باعث افت کمی آبهای سطحی وافت کیفی آبهای زیر زمینی شده است.

\n\n

وی با اشاره به این که تعداد موتور پمپ های نصب شده درحاشیه روخانه ها که عمده آن درحله بوده 290 دستگاه است افزود: کشاورزان این منطقه سالانه 11 میلیون و690 هزار متر مکعب آب این رودخانه را برای آبیاری مزارع خود برداشت می کنند.

\n\n

نجاتی اظهارکرد: رودخانه فصلی دره گپ گناوه نیز در دوره آماری 45 میلیون و 400 هزار مترمکعب آب آورد داشته که این حجم آب در سال زراعی جاری به 21 میلیون و100 هزار متر مکعب کاهش یافته است.

\n\n

رییس اداره منابع آب شهرستانهای گناوه ودیلم راه های افت کمی وکیفی سفره آب زیر زمینی و سطحی را احداث طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و حوضچه های تغذیه مصنوعی و سدهای ذخیره ای عنوان کرد.

\n\n

وی گفت: نصب کنتورهای حجمی روی چاه ها و موتورپمپ ها برای کنترل برداشت و اصلاح الگوی مصرف، کشت گیاهان کم آب طلب و جلوگیری از کاشت جدید درخت نخل در رودخانه حله از دیگر راه های موثر درکاهش بحران آب بر منطقه است.

\n\n

شهرستان گناوه درشمال استان بوشهر به دلیل برخوردار نبودن از منابع آبی موثر به عنوان یک شهرستان خشک وکم آب شناخته می شود که بیشتر کشاوزی آن به صورت دیم است. 

\n\n

کشت آبی این شهرستان درمنطقه حله در جنوبی ترین نقطه شهرستان گناوه به لحاظ برخورداری از آب شیرین رودحله رواج دارد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر