پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
امروز در قطر صورت گرفت؛
فکرشهر: نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی انجام شده با مسوولان وزارت امورخارجه و سفیر ایران در قطر 37 نفر از ملوانان و خدمه لنج های توقیفی بوشهری امروز آزاد شدند...
کد خبر: ۱۱۴۴۱
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی انجام شده با مسوولان وزارت امورخارجه و سفیر ایران در قطر 37 نفر از ملوانان و خدمه لنج های توقیفی بوشهری امروز آزاد شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت السلام محمد مهدی پورفاطمی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: براساس اظهارات مسوولان وزارت امور خارجه، ملوانان بوشهری که از ساکنان شهرستان تنگستان این استان هستند درحال انجام مقدمات برنامه خروج از دوحه قطر هستند و فردا ( دوشنبه ) این کشور را به سمت بندر بوشهر ترک می کنند.

\n\n

37 نفر از ملوانان بوشهری از هفته نخست اردیبهشت ماه امسال با هفت فروند لنج باری مقدار 400 تن محصول کشاورزی شامل هنداونه را از بندر بوالخیر شهرستان تنگستان به قطر برنده بودند که بدلیل نامعلوم اجازه ترخیص بار آنها داده نشد و در این مدت ملوانان نیز در لنج های خود محبوس شده بودند.

\n\n

پورفاطمی با قدردانی از دیپلماسی دستگاه خارجی جمهوری اسلامی ایران برای فراهم کردن بستر آزادی ملوانان تنگستانی یادآورشد: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا از تکرار چنین مواردی که زمینه نگرانی فعالان بازرگانی و دریانوردان بوشهری را در پی دارد تکرار نشود.

\n\n

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: احضار سفیر قطر و الزام آنها به پاسخگویی در مورد چنین رفتارهای نیز ضروری است .

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر