سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۵۰۷
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ظرف یک سال گذشته ۱۵۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به این اداره کل پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابوالقاسم محمدزاده روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت پرداختی تسهیلات به مشاغل خانگی استان بوشهر اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۵۵۴ دارنده مجوز مشاغل خانگی در زمینه فرش دستباف، خیاطی و کامپیوتر از طریق بانک‌ها پرداخت شد تا بتوانند رونقی دوچندان به کسب و کار خود بدهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز ۶ هزار و ۲۲۹ نفر بافنده فرش دستباف درقالب کارگاه‌های متمرکز و نیمه متمرکز (کارگاه‌های خانگی) در استان بوشهر درحال فعالیت هستند.

محمدزاده اضافه کرد: طی یکسال گذشته میزان تولید فرش دستباف استان ۲ هزار مترمربع بوده است.

وی یادآور شد: بخشی از این تولیدات شامل فرش، گبه و گلیم به مصرف داخلی و بخشی از آن نیز به برخی از کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

محمدزاده اظهار کرد: اتحادیه فرش تاکنون در ۶ شهرستان استان بوشهر شامل شهرستان‌های دشتی، تنگستان، کنگان، گناوه، بوشهر و دشتستان فعال شده است.

وی  بیان کرد: حمایت از بافندگان فرش در راستای توسعه توانمندی‌های صادراتی از جمله اولویت‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر