سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۶۰
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: جامعه روحانیت استان بوشهر اعلام کرد: از سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تاکنون، تجربه بر همگان روشن ساخته است که دشمنان قسم خورده دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به مقدسات فروگذار نبوده اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جامعه روحانیت ولایتندار استان بوشهر با صدور بیانیه ای که نسخه‌ای از آن به دفتر ایرنا ارسال شد، اقدام فیلم سینمایی "عنکبوت مقدس" و جشنواره کن را در توهین به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) محکوم کرد.

در این اطلاعیه با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که "هنر، دمیدن روح تعهد در کالبد انسانهاست"، آمده است:  استکبار جهانی این بار نیز چون همیشه، در جشنواره مفتضح فیلم کن با نگاه کامل سیاسی، فیلم بی کیفیت عنکبوت مقدس را که از نگاه تماشاگران کمترین امتیاز  را بدست آورده و در آن به ساحت مقدس و ملکوتی حضرت رضا (ع) تعرض و گستاخی کرده است را مورد تجلیل قرار داد.

این اطلاعیه افزود: این جشنواره با این انتخاب، بار دیگر عداوت و دشمنی خود را به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) نشان داد.
جامعه روحانیت ولایتمدار استان بوشهر ضمن محکومیت این اقدام ننگین، تاکید کرد: لازم است برخورد قاطع با مسببان این اثر صورت گیرد.

در این اطلاعیه بیان شده است: جامعه روحانیت ولایتمدار استان بوشهر ضمن بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر پانزده خرداد در ایام میلاد امام رئوف امام رضا ع از صمیم جان والاترین و بالاترین درودها را تقدیم محضر ملکوتی آن امام همام میکند و طول عمر همراه با صحت و سلامت و مصاحبت حضرت بقیة الله الاعظم عج را برای رهبر معظم انقلاب از درگاه قادر متعال خواستار است.
فیلم "عنکبوت مقدس" به کارگردانی علی عباسی با موضوع قتل‌های زنجیره‌ای سعیدحنایی قاتل زنجیره‌ای زنان خیابانی در مشهد است که با اقدامی تعمدی و تمرکز بر حرم امام رضا (ع ) به عنوان مرکز تارهای عنکبوت به ساحت مقدس امام رئوف هتاکی کرده و جشنواره کن نیز در اقدامی غیر تخصصی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر نقش اول آن را به عنوان برترین بازیگر زن جشنواره برگزید؛ این اقدام در روزهای اخیر واکنش بسیاری از مردم، گروه‌ها و اهالی سینما را به دنبال داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر