چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۷۶۵
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر گفت: برای آموزش اندیشه‌های امام خمینی (ره) به نسل آینده، باید به صورت جذاب در کتاب‌های درسی مقطع‌های مختلف تحصیلی گنجانده شود.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: موثرترین راه آموزش اندیشه‌های امام به کودکان، نوجوانان و جوانان استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: تفکرات امام خمینی در موضوع‌های گوناگون باید با بهره‌گیری از این ظرفیت به صورت هنرمندانه به نسل‌های مختلف آموزش داده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر افزود: نکته مهم دیگری که در انتقال اندیشه‌های امام خمینی به نسل‌ها و قشرهای مختلف نقش اساسی دارد، عمل مسؤلان نظام به آن است؛ اگر مسؤلان در رده‌های مختلف به اندیشه‌های امام عمل کنند و فقط به تبلیغ نام ایشان اکتفا نکنند، یکی از اثرگذارترین راه برای فراگیری این اندیشه‌ها است، اما اگر عملکرد بر خلاف اندیشه‌های امام باشد ، جامعه را دچار تناقض می‎‌کند.

خدری ادامه داد: علاوه بر این رسانه‌های جمعی می‌توانند در انتقال اندیشه‌های حضرت امام، نقش برجسته‌ای داشته باشند؛ بنابراین لازم است در این زمینه تلاش شود تا برنامه‌های جذاب و موثر برای معرفی اندیشه‌های امام در صدا و سیما تولید و به مردم ارائه شود.

خودسازی و تهذیب نفس در سراسر زندگی امام یک اصل اساسی بود

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر گفت: خودسازی و مبارزه با نفس و خواسته‌های نفسانی، اصل مهمی بود که تا پایان عمر امام خمینی (ره)، مورد تأکید و توجه ایشان بود و همواره مردم و مسؤلین را به آن توصیه می‌کرد.

وی تاکید کرد: امروز باید این مسأله به عنوان یک اصل اساسی در رفتار مردم و مسؤلان باشد چرا که می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند.

خدری اذعان کرد: بی تردید، دوری از این اصول اخلاقی است که در برخی موارد، مشکلات جدی برای جامعه ما ایجاد کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر یادآور شد: امام خمینی (ره) از آغاز طلبگی تا دوران رهبری و تا پایان عمر، توجه و تأکید ویژه‌ای به تهذیب نفس و خودسازی داشتند و چندین کتاب اخلاقی هم تألیف کردند که مهمترین آنها کتاب چهل حدیث است و از چهل حدیثی که در این کتاب شرح و تفسیر شده است، ۳۳ حدیث آن، اخلاقی و مربوط به تهذیب نفس و خودسازی است.

وی افزود: مهمترین اصل اخلاقی مورد تأکید امام، جهاد با هوای نفس است؛ از این رو نخستین حدیث که در این کتاب تفسیر شده، حدیث جهاد با نفس است.

وظیفه مداری و قیام برای خدا رمز موفقیت امام خمینی (ره) بود

خدری با اشاره به موفقیت امام در شکل دهی به جریان انقلاب و پایه گذاری حکومت اسلامی، گفت: رمز موفقیت امام خمینی در رهبری بزرگترین انقلاب قرن، قیام برای خدا در همه امور زندگی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر افزود: آنچه که همیشه امام به آن اهمیت می‌داد، رضایت خدا و وظیفه دینی بودو پیوسته بیان می‌کردند که  ما مأمور به انجام وظیفه‌ایم و نتیجه فرع آن است.

خدری اضافه کرد: هر چندعمل به وظیفه در برخی مقاطع مشکلات و محدودیت‌هایی را هم ایجاد می‌کرد اما بدون ترس و واهمه از هیچ کس، وظیفه خود را به عنوان یک اصل انجام می‌دادند.

وی یادآور شد: تاریخی‌ترین سند مبارزاتی امام خمینی که در دوره جوانی و نزدیک به ۲۰ سال پیش از شروع مبارزه با طاغوت به درخواست مسول کتابخانه وزیری یزد خطاب به علما و ملت ایران نوشته است هم به همین اصل قیام در راه خدا اشاره دارد.

خدری اظهار کرد: وظیفه مداری، قیام در راه خدا و اخلاص امام خمینی (ره) بود که محبوبیت عجیب او را در جامعه رقم زد و توانست مردم و نخبگان را برای مقابله با استکبار جهان متحد، منسجم و رهبری کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه اگر این خصوصیت امام و دیگر رهبران انقلاب نبود بی تردید این پیروزی‌های حاصل نمی‌شد، ادامه داد:  امروز هم جانشین امام راحل، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای با همان ویژگی‌ها و با بینش و نگرش و رفتار توحیدی این کشتی انقلاب را سکانداری می‌کند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و در تلاطم‌ها و طوفان‌های پس از امام به گونه‌ای این مملکت و جامعه پیرامونی و منطقه مقاومت را رهبری کرده است که اعجاب دوست و دشمن را برانگیخته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر