جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۸۳۰
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بیش از ۱۳۰ آئین و برنامه طی هفته محیط زیست در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرهاد قلی نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست، سالروز کنفرانس انسان و محیط زیست، یادآور و تاکید کننده اهمیت حفظ محیط زیست است.

وی با بیان اینکه محیط زیست لازمه حیات و بقا و توسعه پایدار است اضافه کرد: هر گونه توسعه اقتصادی بدون توجه به حفاظت محیط زیست خسارت‌های فراوان اقتصادی را به همراه خواهد داشت و چالش‌ها و بحران‌های متعددی را برای بشر ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: امروز باید رویکردهای توسعه واقع‌گرایانه و همراه با حفاظت محیط زیست باشند.

وی تصریح کرد: روز محیط زیست تاکید کننده توجه ویژه به آمایش سرزمین، اهمیت توسعه پایدار، تفکر پیرامون راهکارهای فناورانه مقابله با تغییرات اقلیمی و کم‌آبی و خشکسالی و همچنین حفظ تنوع زیستی در کشور با مشارکت هوشمندانه مردم است.

قلی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای هفته محیط زیست در استان افزود: در هفته محیط زیست بیش از ۱۳۰ آئین و برنامه در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی گفت: در راستای بزرگداشت روز جهانی محیط زیست و هفته محیط زیست با هدف آموزش‌های محیط زیستی برنامه‌ها و آئین‌های متعددی در سطح استان بوشهر اعم از افتتاح پروژه‌های زیست محیطی صنایع بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پاسگاه‌های محیط بانی در چند شهرستان و همچنین برنامه‌ها و مسابقات زیست محیطی متعددی در سراسر استان بوشهر برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: محیط زیست بستر حیات و زندگی است و وفق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: نامگذاری پنجم ژوئن به نام روز جهانی محیط زیست که سالروز برگزاری اولین کنفرانس جهانی محیط زیست است، تاکید کننده اهمیت حفظ محیط زیست برای توسعه و رشد و تعالی انسان‌ها است.

هفته محیط زیست از ۱۶ خرداد مصادف با پنجم ژوئن آغاز می‌شود و تا روز ۲۲ خردادماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر