چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های کشاورزان دشتستانی با تنگ‌نظری بانک کشاورزی روبرو می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد به دنبال تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی سوالات خود را در دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی کشور مطرح کرد.\n\nنماینده مردم دشتستان در مورد استمهال تسهیلات بانک کشاورزی اظهار داشت: در بودجه سال ۹۳ قانونی تصویب شد که از محل بند « د » تبصره ۱۱ ماده بودجه سال ۹۳ تسهیلات معوق کشاورزان را استمهال و تقسیط کنند.
کد خبر: ۱۱۵۲۳
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های کشاورزان دشتستانی با تنگ‌نظری بانک کشاورزی روبرو می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد به دنبال تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی سوالات خود را در دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی کشور مطرح کرد.

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مورد استمهال تسهیلات بانک کشاورزی اظهار داشت: در بودجه سال ۹۳ قانونی تصویب شد که از محل بند « د » تبصره ۱۱ ماده بودجه سال ۹۳ تسهیلات معوق کشاورزان را استمهال و تقسیط کنند.

\n\n

وی افزود: معاونت برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهور به استناد همین قانون و مصوبه ابلاغ کرد که مابه تفاوت سود تایید شده سهم متقاضی با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار و مانده مطالبات معوق شامل اصل وسود تسهیلات اعطایی درسال ۹۱ -۹۲ و ۹۳ را انجام بدهند ولی این موضوع در دشتستان اتفاق نیافتاد.

\n\n

رییس فراکسیون نمایندگان استان های جنوبی کشور ابراز داشت: این مصوبه ۱۱ ماه بعد اتفاق افتاد که به کشاورزان اعلام کردند تا ۲۰ اسفند مهلت دارند به بانک کشاورزی مراجعه کنند.

\n\n

وی تصریح کرد: مردم مراجعه می‌کردند و نگران موضوع بودند؛ چون نتوانسته بودند از سرمایه گزاریشان استفاده کرده باشند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی شده بود که هیچ کسی هم پاسخگو نبود.

\n\n

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد طرح‌های اشتغال‌زایی بیان داشت: طرح‌هایی که توسط جهاد کشاورزی در کارگروه اشتغال مطرح می‌شود، متاسفانه با تنگ‌نظری‌های بانک کشاورزی روبرو می‌شود که با وجود اینکه بانک کشاورزی باید از کشاورزان حمایت کند ولی در این مورد کشاورزان فقط با پرداخت رشوه می‌توانند کار خود را جلو ببرند.

\n\n

وی تاکید کرد: بعضی از کارشناسان بانک کشاورزی با پول یا هر وعده‌ای نظر مثبت خود را اعلام می‌کنند ولی کشاورزی که هیچ سرمایه‌ای نداشته باشد، با مشکل روبرو می‌شود.

\n\n

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر خریداری طرح های کشاورزان زیان‌ده توسط بعضی از کارشناسان بانک کشاورزی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: یا سرمایه‌ای در اختیار کشاورز قرار می‌دهند که بسیار زیاد است و یا اصلا هیچ سرمایه‌ای نمی‌دهند که کشاورز مجبور به فروش طرح کشاورزی خود به کارشناسان بانک کشاورزی شود.

\n\n

وی گفت: بعضی از روسای بانک‌های کشاورزی از طریق واسطه‌ها با اعمال فشار بر روی کشاورزان، از یک طرف مجبور کردن به پرداخت اقساط تسهیلات و از طرف دیگر افراد خریدار را در بانک پشیمان می‌کنند.

\n\n

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت در خصوص دلیل عدم توجیه طرح‌های اقتصادی فرآوری خرما در استان بوشهر عنوان کرد: در دشتستان نزدیک به شش میلیون اصله نخل وجود دارد و در تبریز یک اصله نخل وجود ندارد چرا در تبریز فرآوری خرما توجیه اقتصادی دارد ولی در استان بوشهر با وجود این همه نخل توجیه اقتصادی ندارد.

\n\n

وی در ادامه گفت: سالیانه ۱۵۰ هزار تن خرما در استان تولید می‌شود که با توجه به نزدیکی به دریا و کشورهای عربی در امر صادرات، باز هم توجیه اقتصادی ندارد ولی در تبریز فرآوری خرما چرا باید توجیه اقتصادی داشته باشد؟

\n\n

رئیس فراکسیون نخل و خرمای مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: افرادی هستند که فقط چندماه کار کرده اند و طرح خود را دریافت کرده‌اند ولی کشاورزانی وجود دارد که ۲۷ سال کار می‌کنند ولی طرح خود را دریافت نکرده اند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر