پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۳۳۲
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: دستورالعمل ده گانه عفاف و حجاب به همه اعضا و دستگاه‌های عضو کارگروه عفاف و حجاب شهرستان ارسال شود و همه اعضا موظفند برابر این دستورالعمل ده گانه عمل کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد تقی صفری یکشنبه شب در نشست عفاف و حجاب شهرستان گناوه با تاکید بر اهمیت حفظ عفاف و حجاب و مقابله با توطئه‌های مختلف دشمنان در تهاجم فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های متمادی و بارها پیرامون شبیخون، تهاجم و جنگ فرهنگی دشمنان هشدار دادند و همه را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کردند و وظیفه همگانی در این زمینه اجرای فرامین رهبری و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان است.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه عفت و حیا فقط مختص زنان نیست و مردان و زنان باید به این امر مهم اهتمام ورزند گفت: امروز در جامعه باید به این مقوله که باعث مشکلات متعدد دیگر است توجه ویژه صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه عفاف و حجاب بیان کرد: دستورالعمل ده گانه به همه اعضا و دستگاه‌های عضو کارگروه عفاف و حجاب ارسال شود و همه اعضا موظفند برابر این دستورالعمل ده گانه عمل کنند.

فرماندار گناوه افزود: در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، ارشاد و ادارات دیگر کمیته عفاف و حجاب زیر نظر معاونت سیاسی فرمانداری عمل کند و مدیریت و گزارش آن در جلسات ارائه شود.

وی گفت: کمیته مردمی عفاف و حجاب با مدیریت اصناف در کارگروه گنجانده شود و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در ادارات، بازار، پایگاه‌های مقاومت و نهادها باید موضوع عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهند.

صفری با تاکید بر برگزاری جلسات آزاداندیشی با موضوع عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها و مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش ترویج عفاف و حجاب را با تنظیم یک دستورالعمل مدون با تشکیل کارگروه از کودکان و از مهدکودک‌ها و خانواده‌ها شروع کنند و رئیس آموزش و پرورش، اداره تبلیغات و ارشاد شخصاً کارگروه‌ها را مدیریت کنند.

شهرداری‌ها محلی برای ترویج عفاف و حجاب در نظر بگیرند

وی ادامه داد: شهرداری‌ها موظفند محل و جایگاه خاصی برای ترویج عفاف و حجاب در نقاط مهمی از شهر مانند ساحل تدارک ببینند و همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، جلسات بر پایه عفاف و حجاب تشکیل و مدیریت شود.

فرماندار گناوه تصریح کرد: در ادارات و نهادها عفاف و حجاب باید مدنظر باشد و فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه انجام شود.

صفری تصریح کرد: برگزاری مراسم‌ها باید با رعایت دستورالعمل‌ها و تعهد بر رعایت موازین باشد و اداره ارشاد برای مجوز برنامه‌ها باید از برگزارکنندگان تعهد و تضمین رعایت این دستورالعمل‌ها دهد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌ها باید بر اساس دستورالعمل و اساسنامه انجام گیرد و دستورکار و پیوست فرهنگی باید در نمایشگاه‌ها مدنظر و دستگاه‌های متولی باید نظارت بر این نمایشگاه‌ها داشته باشند.

صفری گفت: دانشگاه‌ها، مسئولان و متولیان فرهنگی، آموزش و پرورش باید با آسیب شناسی نقاط ضعف را در زمینه رعایت عفاف و حجاب شناسایی کنند و راه کارهای عملی با برنامه منظم و مدون ارائه دهند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در مناسبت‌ها توسط مراکز فرهنگی و شهرداری‌ها در سطح شهرستان انجام شود و دانشگاه‌ها در روز بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، نمایشگاه عفاف و حجاب در ورودی برپا کنند و در مناسبت‌های مختلف این کار تداوم یابد.

فرماندار گناوه گفت: گروه‌های مختلف هنری عفاف و حجاب برنامه‌های فرهنگی متنوع شعر، سرود، نمایشگاه و کارهای فرهنگی مناسب در مراکز مهم شهر و مراسم و برنامه‌ها طراحی و بهترین‌ها را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: همه ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها موظفند در ابتدای هفته تراکت از حدیث و سخن بزرگان در زمینه عفاف و حجاب در تابلو اداره نصب کنند و اداره تبلیغات و ارشاد با همکاری ادارات، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در فضای مجازی فعالیت گسترده با برنامه‌های متنوع و جدید در زمینه عفاف و حجاب با بهره گیری از نیروهای توانمند طراحی و تولید برنامه و اجرا کنند.

صفری گفت: راه اندازی کارگروه عملیاتی عفاف و حجاب با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی فرمانداری با همراهی فرمانده انتظامی، سپاه، دادستان تشکیل شود و با هنجارشکنان در صورت لزوم برخورد شود.

وی گفت: جلسات کمیسیون عفاف و حجاب به طور منظم برگزار و مصوبات هر جلسه باید در جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد و در این زمینه مسئول هر اداره باید جوابگوی مصوبات مربوط به آن بخش باشد و در جلسات اقدامات انجام شده را اعلام کنند.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها، پایگاه‌های مقاومت، دانشگاه‌ها و ادارات، مدارس، کارشناسان، طلاب استفاده شود و فرهنگ سازی گسترده در سطح جامعه و از خانواده‌ها و مدارس آغاز شود.

وی گفت: انجام همه اقدامات مستلزم همفکری، همراهی و پشتیبانی همه دستگاه‌های و ادارات ذی ربط است که باید با هم همکاری لازم در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه موقت گناوه در این نشست اظهار داشت: ترویج و تبلیغ عفاف و حجاب باید کارآمد و بروز و حرکت در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با نهادینه کردن موضوع سبک ایرانی – اسلامی باشد.

حجت الاسلام علی عابدی افزود: برنامه‌های عفاف و حجاب نباید محدود به یک هفته شود و فقط در هفته عفاف و حجاب برنامه‌ها اجرا شود بلکه باید در تمام طول سال به شیوه‌های مختلف و در بین اقشار جامعه این موضوع مهم و ضروری دین پرداخت و آن را به طور هنرمندانه ترویج کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر