جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۵۵۱
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اگر بخواهیم نظام سلامت و صنعت بیمه سرپا بایستد، راه‌حل آن استقرار سیستم ارجاع پزشک خانواده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر قاسم برجویی فرد روز چهارشنبه در نشست نمایندگان پزشکان شبکه های بهداشت و درمان استان بوشهر افزود: ایران در رتبه‌بندی میزان هزینه‌ای که کشورها از تولید ناخالص داخلی خود برای  نظام سلامت انجام می‌دهند، رتبه سوم دنیا را دارد.

وی بیان کرد: نبود نظام ارجاع پزشک خانواده باعث رجوع بیش‌ از حد بیمار به نظام سلامت شده و همین امر هدر رفت منابع محدود کشور را به دنبال دارد.

برجویی‌فرد گفت: رجوع بی‌حساب و کتابِ بیمار به نظام سلامت و هدر رفت منابع نیز باعث نارضایتی کادر بهداشت و درمان شده و اگر تخلفی نیز دیده می‌شود به همین دلیل است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد استاندارد رجوع بیمار به حوزه بهداشت و درمان هم باعث می‌شود کادر درمان با دقت به بیمار رسیدگی کند و هم از هزینه‌های بیهوده جلوگیری شود.

برجویی‌فرد یکی دیگر از پیامدهای مخرب نبود نظام ارجاع را استفاده افراد غیر نیازمند از خدمات بیمه‌ای رایگان دانست و اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های بیمه باید برای افراد نیازمند هزینه شود که نبود نظام ارجاع باعث می‌شود این هزینه‌ها بدرستی به هدف نرسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر