چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۷۲۰
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: در آیینی در مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه استان بوشهر به هفت نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان موفق عضو این سازمان مردم نهاد، ۷ دستگاه لب تاب تقدیم شد. این لب تاب ها از سوی خیرین نیک اندیش ایرانی مقیم آمریکا اهداء شده است.
به گزارش فکرشهر، همزمان ۲۰ نفر از دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات نقاشی روز ملی خلیج فارس و هفته سلامت به صورت غیر حضوری مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند و هدایای نقدی در نظر گرفته از سوی یکی از افراد نیکوکار هم استانی به این ۲۰ نفر  دانش آموز‌ اختصاص یافت و قرار شد جوائز به آنان اهداء شود.
در آغاز این مراسم آقای دکتر عباس عاشوری نژاد استاد دانشگاه، محقق، حافظ پژوه و رئیس شورای راهبردی مؤسسه خیریه دارالاکرام با تفسیر غزلی از حافظ بیان داشت:
بدین رَواقِ زَبَرجَد نوشته‌اند به زر؛
که جز نِکویی اهلِ کرم نخواهد ماند؛
 "فقط نکویی هست که می ماند" این حقیقت از روی ِ تجربه، به اثبات رسیده است. تجربه ی ِ هزاران ساله از آمد و شد ِنسلهای ِمتعدّد بشری، حکایت ازاین دارد که همه چیز ناپایدار است و فقط خوبی و مهربانی و بخشش است که در یادها می ماند و آیندگان نیز از شنیدن ِ آن مَشعوف وخُرسند می گردند. به عبارت ِ دیگر حاصل ِ تمام تجربه ها، دانش ها و آزمون و خطاهای بشری دریک جمله خلاصه شده وآن اینکه: جز نکوئی ِاهل ِ کرم چیزی باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه با استناد به مطالبی از جبران خلیل جبران، از نیکوکاران ایرانی عضو بنیاد کودک در آمریکا که برای توسعه دانایی و مهربانی، با اهداء تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان مستعد و موفق عضو مؤسسه دارالاکرام را یاری نموده اند و همچنین از نیکوکار سخاوتمند هم استانی قدردانی کرد و افزود، به بیان زیبای جبران خلیل جبران:
کسانی هستند که از کم، تمام را می بخشند،
آنان به حیات و کرامت بی پایان آن ایمان دارند،
و کیسه شان هیچگاه تهی نخواهد ماند.
و کسانی هستند که با لذت می بخشند،
و همان لذت، پاداش آنهاست.

در ادامه این برنامه آقای غلامحسین کروبی مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه استان بوشهر با قدردانی از مشارکت انسان های نیک اندیش در استان بوشهر و سایر نقاط ایران و جهان، اظهار داشت: مؤسسه خیریه دارالاکرام ۲۰ سال پیش در ۲۴ آذرماه سال ۱۳۸۰‌ به همت جمعی از افراد خیرجو در تهران  با هدف حمایت همه جانبه مالی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی و معیشتی از دانش آموزان عضو مؤسسه، جهت جلوگیری از ترک تحصیل آنها و ارتقاء سطح آموزش و مهارت اعضاء، ایجاد شده و به تدریج فعالیت های خود را گسترش داده و هم اکنون  با اتکا به فعالیت‌های داوطلبانه و غیردولتی و با رعایت شفافیت کامل مالی و اصل کرامت انسانی در ۱۵ استان و ۹۵ شهر ایران بیش از ۸ هزار دانش‌آموز را از سراسر ایران بورسیه تحصیلی و آموزشی نموده است. در استان بوشهر نیز ۳۰۰ دانش آموز شناسایی و ۲۵۰ نفر پس از انطباق شرایط، از سوی کمیته مربوطه تصویب و جذب شده و به عضویت مؤسسه پذیرفته شده اند. کروبی گفت: یکی از ویژگیهای این خیریه، تفکیک کمک های حامی و بانی است. یعنی وجوه نقدی حامی، مستقیم به حساب دانش آموز واریز می شود به هیچ وجه صرف هزینه های جاری و سایر فعالیت ها نمی شود و حامیان می توانند از طریق پنل اختصاصی خود در سامانه آنلاین به مهربانی بر این امور نظارت کنند. کمک های نقدی و غیر نقدی بانیان (بانی عام یا بانی خاص) طبق نظر آنان بنا به مواردی که معین می نمایند، هزینه می شود.

یکی از وجوه متمایز این خیریه، پویایی چرخه مهربانی است. مؤسسه توجه و تلاش خود را به توانمند سازی، کسب مهارت و استقلال و خودکفا شدن دانش آموزان معطوف نموده و تعداد زیادی از اعضای این خیریه، هم اکنون بنا به اختیار خود و توانمند شدن، از تحت حمایت بودن خارج و به عنوان حامی، بانی یا همیار، در چرخه مهربانی ایفای نقش می کنند.
در ادامه این نشست، خانم مریم فرهادی کارشناس این شعبه و مدیر دپارتمان مددکاری و گروه روان شناسی این سمن، با برشمردن خدمات فرهنگی، آموزشی، علمی، مهارتی، کارآفرینی، مشاوره تحصیلی و روان شناسی و معیشتی ارائه شده به اعضای مؤسسه، افزود:
اهتمام اصلی دست اندرکاران دارالاکرام با همکاری حامیان، بانیان، همیاران و مددکاران بر ایجاد حال بهتر، مهارت آموزی، تقویت آموزشی، هدایت تحصیلی، کسب دستاوردهای جدید علمی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی است.
در پایان دانش آموزان و خانواده های حاضر در این مراسم ضمن بیان نظرات خود، از حمایت های خیرین، قدردانی نمودند و سپس لب تاب های اهدایی نیکوکاران مقیم آمریکا و بسته های معیشتی خیرین داخلی تقدیم و جوائز ۲۰ دانش آموز مشخص و به آنان اختصاص یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر