چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: منطقه سینه سور بندرریگ در نوارساحلی شمال استان بوشهر، مکانی مستعد و مناسب برای گردشگری است.\n\nبه گزارش فکرشهر، این منطقه که در غرب شهر ریگ و درکنار سواحل نیلگون خلیج فارس واقع است دارای ساحل ماسه ای و طبیعت منحصرفرد است که می توان با ایجاد زیرساخت ها این مکان را به نقطه گردشگری در جنوب کشور تبدیل کرد. \n\nدراین نقطه که در زمان حاضر تنها راه دسترسی به آن استفاده از قایق است، خور(آبراه دریایی) و یک نوار خشکی با عرض متوسط 100 و طول 500 متری به نام حاله وجود دارد که در بالاترین مدها هم بخش عمده ای از آن بیرون از آب است. 
کد خبر: ۱۱۶۲۰
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: منطقه سینه سور بندرریگ در نوارساحلی شمال استان بوشهر، مکانی مستعد و مناسب برای گردشگری است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این منطقه که در غرب شهر ریگ و درکنار سواحل نیلگون خلیج فارس واقع است دارای ساحل ماسه ای و طبیعت منحصرفرد است که می توان با ایجاد زیرساخت ها این مکان را به نقطه گردشگری در جنوب کشور تبدیل کرد. 

\n\n

دراین نقطه که در زمان حاضر تنها راه دسترسی به آن استفاده از قایق است، خور(آبراه دریایی) و یک نوار خشکی با عرض متوسط 100 و طول 500 متری به نام حاله وجود دارد که در بالاترین مدها هم بخش عمده ای از آن بیرون از آب است. 

\n\n

پس از عبور حاله و خور غراب به سینه سور می رسیم که در این نقطه زیبا و بکر می توان زیستگاه انواع لاک پشت های دریایی، خرچنگ ها و پرندگان را از نزدیک مشاهده کرد و به ماهیگیری پرداخت. 

\n\n

\n\n

سینه سور از سمت روستای گشویی و لیحان نیز یک راه دسترسی دارد که مواقع خاصی از سال که راه آن آب دریا و باران ندیده باشد، می توان به آن منطقه رفت. 

\n\n

دسترسی به این نقطه از طریق احداث جاده یکی از نیازهای اولیه ای است که مسوولان این بندر تلاش هایی دراین زمینه انجام داده اند. 

\n\n

رییس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: منطقه ساحلی سینه سور از طبیعت بکری برخوردار است که می توان آن را به مکانی زیبا برای جذب گردشگر تبدیل کرد. 

\n\n

علی قرائتی افزود: تاکنون پیگیری های فراوانی با مسوولان کشوری و استانی برای تبدیل این منطقه به نقطه گردشگری انجام شده و حتی از نزدیک از این منطقه دیدن کرده اند. 

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی گفت: با توجه به این که این منطقه راه دسترسی ندارد باید طرح مطالعه آن انجام شود که با پیگیری های به عمل آمده، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر قول طرح مطالعه آن را داده است. 

\n\n

رییس شورای اسلامی شهر ریگ بیان کرد: مسوولان ذیربط این شهر نیز در تلاش هستند تا در کمیته برنامه ریزی شهرستان بتوانند اعتباری برای این منطقه مصوب کنند. 

\n\n

شهر ساحلی ریگ از توابع شهرستان گناوه از بنادرقدیمی استان بوشهر است که شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر