پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده رسالت متولیان فرهنگی برای تحقق این رهنمود سنگین تر است.
کد خبر: ۱۱۶۳
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده رسالت متولیان فرهنگی برای تحقق این رهنمود سنگین تر است.

به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی درگفت وگو با ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب همچون سال های گذشته تصمیمی مدبرانه و تدبیری حکیمانه که نیاز جامعه است را در مورد نامگذاری شعار سال اتخاذ کردند.

وی اضافه کرد: مسایل اقتصادی موجود در جامعه اگر با فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی همراه نباشد موفقیت آمیز نخواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: جایگاه رفیع فرهنگ می تواند کمک کند تا اقتصاد در سال جاری نسبت به سال های گذشته نمود بهتری پیدا کند.

ماحوزی گفت: رمز موفقیت در اقتصاد و سیاست در فرهنگ هر کشوری نهفته است برهمین اساس بر همه مردم بویژه ما مدیران لازم است با همه توان افزون بر داشتن سیاست اقتصادی، همدلی فرهنگی را در جامعه نهاینه کنیم.

وی با اشاره به این که باید با کنار گذاشن خصومت ها و بغض ها سعی بر ایجاد همدلی شود افزود: فرهنگ محصول ارتباطی است که بین محیط طبیعی و اجتماعی برقرار می شود و همچنان که همه افراد یک جامعه بر فرهنگ تاثیر گذار هستند محیط نیز یکی از عوامل مهم در گوناگونی فرهنگ به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در شرایط کنونی جامعه، نیاز به همفکری و همدلی که تفکری ارزشی و فرهنگی در دین مبین اسلام است بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و پیام رهبری نیز چراغی روشن در جاده اقتصاد است.

وی ادامه داد: کار فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی در استان بوشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و حساسیت آن نیازمند همدلی است تا موفقیت های چشمگیری در توسعه پایدار این استان را رقم زند.

ماحوزی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز تلاش می کند با ایجاد فضای فرهنگی سالم و حفظ ارزش های اسلامی برای همه سلایق برنامه های مناسبی تدارک ببیند و از پیشنهاد های اهالی فرهنگ و هنر استان نیز استقبال می کند.

وی افزود: انتظار داریم شعار امسال زمینه ساز جذب بودجه فرهنگی به دستگاه متولی فرهنگ شود زیرا با بودجه اندک فرهنگی، برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی ها کار سنگینی است که امید است با این پیام مهم، متولیان و مسوولان برای تقویت این جایگاه همکاری کنند تا سالی فرهنگی در تاریخ بوشهر رقم خورد.

ماحوزی بیستم فرودرین روز هنر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی را گرامیداشت و گفت: هنر امری ماورایی و با روح انسان در ارتباط است بنابراین می طلبد که برای هنر و هنرمند ارزش ویژه ای قایل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآورشد: هنر مکتب بزرگ فرهنگی است که به ما چگونه زیستن و درک ارزش های زندگی را می آموزد تا بتوانیم جاودانه زنده بمانیم.

وی اضافه کرد: همه ما در سالی که مزین به فرهنگ شده است در این حوزه و اندیشه های هنرمندان قدم برداریم و دیدگاه هنرمندانه را بازشناسی و به نسل جدید انتقال دهیم. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر