پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۷۳
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دوره‌های طرح اوقات فراغت با شعار "هر دانش‌آموز، یک مهارت" در ۳۲۰ پایگاه تابستانی در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمود حقدوست در نشست ستاد استانی برنامه‌ریزی فعالیت‌های تابستانی ۱۴۰۱ بیان کرد: در ۲ سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، دوره‌های اوقات فراغت به شیوه غیرحضوری و در شبکه شاد برگزار می‌شد، اما با بهبود شرایط کرونایی، در تابستان امسال دوره‌ها به شیوه حضوری اجرا می‌شود، که از شبکه شاد نیز به عنوان فعالیت‌های تکمیلی دوره‌ها استفاده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه "هر دانش‌آموز، یک مهارت" شعار فعالیت‌های تابستانی ۱۴۰۱ است، افزود: برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت در پنج محور مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط‌آور و شادی بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت‌های ورزشی برگزار می‌شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دوره‌های طرح اوقات فراغت در ۳۲۰ پایگاه تابستانی شامل کانون فرهنگی تربیتی، کانون مدرسه، دارالقرآن، هسته مشاوره دانش‌آموزی، سالن و مجتمع ورزشی، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی، مرکز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اردوگاه تربیتی، تشکل‌های دانش‌آموزی (سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، معاونت امور جوانان هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان) برگزار خواهد شد.
 
وی، ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین را محور فعالیت‌های تابستانی دانست و عنوان کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت با هدف ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی، حرفه‌ای، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
 
حقدوست با بیان اینکه پویش "سکوی ایران قوی" یکی از برنامه‌های ویژه فعالیت‌های تابستانی است، گفت: در این پویش استانی، دانش‌آموزان می‌توانند از مهارت‌ها و توانمند‌های خود فیلم تهیه کرده و به پایگاه‌های اوقات فراغت ارسال کنند.
 
وی عنوان کرد: آثار دانش‌آموز توسط تیم‌های داوری استانی بررسی و ضمن تجلیل از نفرات برتر، آثار در شبکه شاد منتشر می‌شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با توجه به هم‌زمانی کلاس‌های تابستانی با ماه محرم، با حضور مبلغان دینی و روحانیون، فعالیت‌های اعتقادی به ویژه برنامه "احلی من العسل" برگزار می‌شود.
 
به گفته وی، برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تفاهم‌نامه با اداره فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های مهارت آموزی ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، تشکیل گروه‌های جهادی در تمام شهرستان‌ها و مناطق و برگزاری اردو‌های زیارت اولی دانش‌آموزان از ویژگی‌های مهم فعالیت تابستانی ۱۴۰۱ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر