دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۴۸۶
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: طرح خانه گفت وگو در حوزه خانواده و پیشگیری از طلاق با همکاری امور بانوان استانداری و سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌های این استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، سیدعباس موسوی نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خانه گفت و گو یکی از برنامه‌های دفتر امور اجتماعی است که شامل آموزش مهارت پیش از ازدواج برای جوانان و  ارتباط زوجین و حل تعارض های آنان، حل تعارض و اختلاف زوجین در شُرُف طلاق، کاهش آسیب برای زوجین جدا شده و فرزندان آنها، مشاوره خانواده و مذهبی است.

وی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی خانه گفت و گو تقویت مهارت‌های زندگی و ارائه مشاوره و آموزش به زوجین است.

موسوی نژاد ادامه داد: آموختن مهارت‌های زندگی از جمله ضرورت‌هایی است که امروز زوجین باید آنها را فرا گیرند و در زندگی خود از این مهارت‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در دوره گذار هستیم و مهارت‌هایی که در این دوره مورد نیاز است تاکنون بخوبی نیاموخته‌ایم که باید در این زمینه برنامه ریزی و تلاش شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: امروز بسیاری از مشکلاتی که گریبان‌گیر افراد و خانواده‌ها می‌شود به علت نداشتن مهارت‌های زندگی است.

وی  نهاد خانواده را از اصلی‌ترین کانون‌های تشکیل یک جامعه رو به پیشرفت و توسعه اجتماعی عنوان کرد که چند سالی است شاهد نداشتن تاب آوری زوجین بویژه زوج‌های جوان هستیم.

موسوی نژاد با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با شناسایی آسیب‌های جدی این استان در حوزه اجتماعی اقدامات خود را برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: هدف از تشکیل نشست های اجتماعی با محوریت سمن‌های حوزه‌های مختلف تسهیل‌گری، شناسایی ظرفیت‌ها و در مرحله بعد تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و اجرای طرح‌های تخصصی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر