سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۰۱۶
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طرح‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام با پیشرفت ۷۰ درصد در استان از محل تسهیلات ماده ۵۶ تامین مالی و تکمیل می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان بوشهر با بیان اینکه ده‌ها طرح در حوزه‌های مختلف در استان بوشهر به علت کمبود اعتبارات نیمه تمام روی زمین مانده است، گفت: تکمیل طرح‌های اولویت‌دار و به‌ویژه طرح‌هایی که مطالبات مردمی دارد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: راه‌های بهره‌گیری حداکثری از تسهیلات اعتباری از محل ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و امیدوارم نتایج خوبی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به حجم تسهیلات از این محل و تاثیر آن در تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در استان، اظهار کرد: محدودیت منابع اعتباری لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان ایجاب می‌کند از این تسهیلات برای تامین مالی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت‌دار استفاده شود.

وی از تلاش برای تامین بودجه ۱۰ طرح اولویت‌دار استان از محل تسهیلات یاد شده خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید با وزارتخانه‌های مربوط مذاکره و با توجیه وزارتخانه‌ها و اخذ موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در تضمین بازپرداخت اصل و سود تسهیلات، سرعت‌بخشی لازم را در اجرای این طرح‌ها به‌عمل آورند.

باستین از مدیران دستگاه‌های راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و بانک‌ها خواست که در دریافت سهم بیشتری برای طرح‌های نیمه تمام استان تلاش و رایزنی کنند.

به گفته وی، در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی از این محل در سطح ملی در اختیار بانک‌ها است و هر استانی که پیگیری موثرتری داشته باشد بدون شک سهم بیشتری دریافت خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر