چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۲۵
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای پرورش میگو در استان گفت: ۱۳۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در گفتگو با شبکه استانی بوشهر از واگذاری قطعه جدید پرورش میگو در شمال استان بوشهر خبر داد و گفت: یک قطعه ۷۰۰ هکتاری پرورش میگو در شهرستان دیلم تعریف شده که مردم بومی و روستائیان اطراف دیلم در این‌طرح مشارکت می‌کنند.

وی افزود: قطعه ۵ هزار هکتاری نیز بین بوشهر و دلوار در مرحله واگذاری به سرمایه گذار برای زیرسازی است.

استاندار بوشهر ادامه داد: قطعه ۶۰۰ هکتاری پرورش میگو در منطقه شیف غربی هم آماده شده که به‌زودی فراخوان انجام می‌شود و در این طرح مردم بومی و ایثارگران در اولویت واگذاری اراضی قرار دارند.

وی عنوان کرد: همچنین زمین بزرگی برای پرورش میگو بین بوشهر و دلوار در خور شکسته به مساحت ۵ هزار هکتار در نظر گرفته شده که امیدواریم با توسعه از سوی سرمایه‌گذار به نتیجه برسد.

محمدی‌زاده با تاکید بر اهمیت توسعه طرح‌های ماهی در قفس در استان گفت: این طرح از طرح‌های سودده و ارزآور است که برداشت محصول اقتصادی و صادراتی دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۶ هزار تن برداشت ماهی در قفس داریم که به‌زودی افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس می‌تواند در تمام روستا‌های ساحلی انجام شود، افزود: این طرح می‌تواند هم در قالب انبوه و هم به صورت طرح‌های کوچک روستایی ماهی در قفس اجرایی شود.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در استان بوشهر، گفت: بیش از ۳ هزار هکتار زمین، توسعه و زیرسازی شده و دولت پشتیبانی لازم را از این طرح انجام می‌دهد.

محمدی‌زاده افزود: ۲ طرح در این شهرک شیلاتی در زمین لاروریزی اجرا شده و ما نیز پیگیری خوبی انجام دادیم تا این ۲ طرح در ۱۵۰ هکتار زیر کشت رفتند.

وی گفت: بقیه سرمایه گذاران در سایت‌های مجاور نیز در حال فعالیت هستند و سال آینده وارد مدار می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر