پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۷۰
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: کار تقویت دایک مورد نیاز جهت تخلیه مصالح حاصل از لایروبی خور ( آبراه دریایی) بندرریگ در دست اقدام است و پیش بینی می‌شود این پروژه تا پایان تیرماه جاری آغاز شود.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از  احمد محمدی زاده اظهار داشت: طرح توسعه  بندرریگ  که از خواسته های بر حق مردم این دیار کهن است،  شامل لایروبی موقت به حجم ۳۰۰ هزار مترمکعب، احداث دستک شرقی، لایروبی خور، انحراف رود شور و مهندسی ارزش می‌شود.

وی بیان کرد:،  ۱۶۰۰ متر لوله انتقال و تخلیه مصالح و بخش عمده ای از متعلقات مورد نیاز  لایروبی از بندرعباس  به بندر ریگ منتقل شده و در محل اجرای پروژه ۱۱۰۰ متر لوله مونتاژ شده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: مرحله دوم مطالعات طرح توسعه بندر ریگ در دست انجام و مهندسی ارزش پروژه هم توسط اداره کل مهندسی سواحل سازمان بنادر در حال پیگیری است.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه و از بنادر تجاری و قدیمی استان بوشهر است که خور آن باتوجه به سرازیرشدن گل و لای ناشی از بارندگی بالادست به سمت دریا، مسیر تردد شناورهای تجاری و قایق های صیادی را با مشکل مواجه جدی کرده است و نیاز به لایروبی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر