چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۵۹۹
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: به منظور ترویج فرهنگ و عمل به رعایت عفاف و حجاب در شهرستان، اتاق فکر متشکل از آحاد اقشار جامعه توسط مسئول کمیسیون تشکیل شود و راهکار در این زمینه ارائه دهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی صفری عصر چهارشنبه در جلسه کمیسیون امور بانوان با دستور عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست بلکه به مردان و همه جامعه تعلق دارد و باید در رعایت به آن بر اساس موازین اسلامی پای بند و اهتمام جدی صورت گیرد.

فرماندار گناوه افزود: کارکنان ادارات بویژه بانوان کارمند بر اساس اصول و ضوابط و رعایت عفاف و حجاب، اخلاق، منش، گفتار و کردار برگرفته از آموزه‌های دینی، الگویی برای مراجعه کنندگان و جامعه شوند.

وی تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ و عمل به رعایت عفاف و حجاب در شهرستان، یک اتاق فکر متشکل از آحاد اقشار باسواد جامعه اعم از دانشگاهی و بازاری و سایر اقشار توسط مسئول کمیسیون در شهرستان تشکیل شود و راهکار در این زمینه ارائه دهند.

صفری گفت: با توجه به اینکه دشمن از طریق تهاجم فرهنگی، برنامه ریزی همه جانبه‌ای را برای از بین بردن اعتقادها و باورهای دینی و ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی ایران از جمله در بین بانوان و جوانان از طریق رسانه‌های بیگانه و فضاهای مجازی کرده است باید در قبال چنین دسیسه‌ای، مقابله به مثل کنیم.

فرماندار گناوه بیان کرد: تولید محتوا بر مبنای آموزه‌های دینی و اخلاقی برگرفته از قرآن و نهج البلاغه، الگوگیری از دو بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب (س) و فاطمه زهرا (س)، تبیین زندگی وصیت نامه و پیام شهدا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مثمر ثمر واقع شود.

وی افزود: دین مبین اسلام از زیباترین مذاهب در بین مذاهب و ادیان در جهان و قرآن مهم‌ترین و قوی‌ترین کتاب است که دستور زندگی، راه و روش انسان‌ها را که به سعادت می‌انجامد، به طور ساده و شیوا تبیین وبیان فرموده است.

وی نقش بانوان را در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس بسیار اثرگذار دانست و گفت: بانوان از جمله مادران و همسران در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از حضرت زینب (س) و فاطمه زهرا (س) و ایمانی قوی، فرزندان و همسران خود را به جبهه‌ها فرستادند تا اکنون ما در امنیت و آرامش باشیم.

صفری ادامه داد: اگر خانواده‌های شهید سلیمانی‌ها و بابایی از همسران خود حمایت و پشتیبانی نمی‌کردند نمی‌توانستند در میدان‌های جنگ و با داعشی های تکفیری حضور یابند و باید آنها را به عنوان بارزترین الگوی خود قرار دهیم.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت: با توجه به هفته عفاف و حجاب این نشست برگزار شده است تا تصمیمات خوبی در مجموعه اداری با همکاری نمایندگان بانوان اداری شرکت کننده اتخاذ کنیم.

محمد اسدی افزود: دشمن تبلیغات گسترده‌ای را برای تشویق جوانان از جمله دختران و زنان به سمت بی حجابی و استحاله فرهنگی در دستور کار خود به شدت قرار داده است که لازم است یک برنامه ریزی مناسبی در برابر این ترفند شوم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، به کار ببریم.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری گناوه گفت: یکی از دستورات مهم در دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی رعایت عفاف و حجاب است که رعایت آن موجب سعادت و تعالی انسان و جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده‌ها می‌شود.

لیلا دولتخواه افزود: یک سری آسیب‌ها در جامعه وجود دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن هجوم فرهنگی غرب از طریق رواج بدحجابی و بی حجابی در بین دختران نوجوان و جوان است.

وی اظهار داشت: جهت مقابله با هجوم فرهنگی دشمن باید هر چه بیشتر بانوان در زمینه رعایت حفظ عفاف و حجاب بکوشند و در کنار هم باشند.

فرمانده بسیج خواهران گناوه گفت: در هفته عفاف و حجاب، برنامه‌های مختلفی توسط بسیج خواهران شهرستان تدارک دیده شده که گردهمایی مدافعان حریم عفاف و حجاب و فروشگاه محصولات فرهنگی در مصلای جمعه، کلاس‌های آموزشی عفاف و حجاب، ساخت مجسمه‌های شنی در ساحل و رزمایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر در ساحل و بازار این شهرستان از مهم‌ترین آنها است.

طاهره حسینی خاطرنشان کرد: بانوان این شهرستان مکان تفریحی از جمله پارک مجزا و پلاژ ساحلی ندارند که امیدواریم خواسته بحق این قشر هرچه زودتر محقق شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر