دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۶۲۱
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه برخورد با جرائم خشن یکی از اولویت های پلیس آگاهی است، گفت: امیدواریم با استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین بتوانیم از وقوع جرم پیشگیری و سرعت کشف جرم را نیز افزایش دهیم.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره استفاده از تجهیزات به روز و فناوری های نوین در پلیس آگاهی گفت: ما هرچه بتوانیم از علوم و تکنولوژی روز استفاده کنیم مطمئنا فاصله وقوع جرم تا کشف آن کمتر می شود. قطعا این کار باعث رضایت مندی مردم نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از تکنولوژی روز و تجهیزات نوین در کنترل مجرمان می توانیم از وقوع جرائم جدید پیشگیری کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت آزمایشگاههای تشخیص هویت تهران بزرگ به چه صورتی است؟ گفت: در حال حاضر وضعیت آزمایشگاههای تشخیص هویت تهران بزرگ خوب است اما باید باز هم روز به روز توان این تجهیزات را ارتقا دهیم.

سرهنگ گودرزی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اولویت های پلیس آگاهی در کشف جرائم تصریح کرد: جرائم خشن و شناسایی و کشف این نوع جرائم یکی از اولویت های ما است. همچنین تلاش می کنیم با استفاده از تکنولوژی روز فاصله وقوع تا کشف جرم را کم کنیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اولویت های ما استفاده از شرکت های دانش بنیان و تکنولوژی روز برای کاهش وقوع و افزایش کشفیات جرائم است تا بتوانیم هر چه زودتر مجرمان را نیز شناسایی و دستگیر کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات قرارگاه مبارزه با سرقت موبایل قاپی خاطرنشان کرد: از نیروهای بیشتری برای تقویت این قرارگاه استفاده شده است همچنین تعاملاتی با اپراتورها داشته ایم تا در صورت سرقت موبایل از طریق آنها کار شناسایی و دستگیری سریعتر و بهتر انجام شود. یکی دیگر از اولویت های ما تقویت این قرارگاه است تا بتوانیم با جرائم خیابانی برخورد قاطع تری داشته باشیم.

سرهنگ گودرزی همچنین درباره نظارت بر بانک ها تصریح کرد: این کار توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ انجام می شود. پلیس پیشگیری از گذشته نظارت هایی بر بانک ها داشته اند در حال حاضر نیز این نظارت ها و پیگیری ها بیشتر شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلساتی با بانک ها و مسئولان حراست و انتظامات بانک ها برگزار شده و پلیس پیشگیری به دنبال این است تا عملا همه بانک ها در بحث تجهیزات ایمنی به روز شوند تا دیگر شاهد اتفاقاتی از قبیل آنچه که برای صندوق امانات بانک ملی افتاد، نباشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر