سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۸۶۷
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: تصمیم‌های کارگروه تخصصی ازدواج و خانواده که به دبیری دانشگاه خلیج فارس و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان فعالیت می‌کند، به عنوان پیشنهادهایی اجرایی در اختیار قرارگاه جوانی جمعیت این استان قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر، رقیه زنگنه‌نژاد روز شنبه در حاشیه نخستین نشست کارگروه تخصصی ازدواج و خانواده، در گفت‌و گو با ایرنا عنوان کرد: این نشست‌ها با محوریت اعضای هیات علمی دانشگاه و با حضور فعالان حوزه ازدواج و دستگاه‌های اجرایی موثر در این زمینه برگزار می‌شود و رویکرد آن ارائه راهکارهای عملی برای ازدواج آسان است.

وی ادامه داد: دانشگاه هم می‌تواند در این مسیر گفتمان‌سازی کند و هم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره و اختصاص خوابگاه متاهلی به دانشجویان بستر ازدواج آسان را فراهم کند.

زنگنه نژاد با اشاره به نقش موثر رسانه و نخبگان علمی در فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و سبک زندگی دینی، گفت: این ۲ نهاد می‌توانند با آگاهی بخشی به مردم برای ترویج و تثبیت سبک زندگی با محوریت تشکیل خانواده و نقش مادری زنان   فرهنگ‌سازی کنند و گفتمان‌ساز باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اعلام کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت دانشگاه‌ها باید پنج درصد از اعتبارات پژوهشی خود را به مسائل مربوط به خانواده و جمعیت اختصاص دهند.

وی افزود: در این راستا اولویت‌های پژوهشی این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرد و پژوهش‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان پایه بررسی‌ها و تصمیم های قرارگاه تخصصی ازدواج و خانواده قرار می‌گیرد.

زنگنه نژاد اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در ادامه این نشست‌های تخصصی الگویی علمی و عملی ارائه شود که به دنبال آن شاهد افزایش ازدواج و کاهش میزان طلاق در استان بوشهر باشیم.

سرپرست دانشگاه خلیج فارس در این نشست گفت: گروه روانشناسی و مشاوره این دانشگاه ظرفیت‌های بالقوه و توانمندهای بسیاری دارد، طوریکه می‌تواند در بحران‌های اجتماعی مداخله کند و مسائل جامعه را بررسی راهکارهای مناسب علمی و عملی را ارائه دهد.

دکتر محمد مدرسی افزود: : دانشگاه خلیج فارس براساس سند راهبردی خود، موظف به همکاری با جامعه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی است و ظرفیت‌های خود را در کنار دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات استان بوشهر به کار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این دانشگاه پس از ۳۰ سال فعالیت در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فعالیت های در حوزه های دانش بنیان به درجه از بلوغ رسیده است که می تواند مسائل و مشکلات حوزه های پیرامونی خود را بررسی، تجزیه، تحلیل و براساس داده های علمی راهکار مناسب ارائه دهد.

مدرسی اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس ورود به مسائل و مشکلات جامعه و کشور را یکی از وظایف ذاتی خود می داند دانشگاه آماده همکاری با تمامی سازمان‌ها و نهادهای کشوری و ملی است.

در این نشست تخصصی راهکارهایی مانند آموزش های موثر پیش و بعد از ازدواج، ایجاد سند راهبردی جوانی جمعیت، تشکیل دبیرخانه کارگروه جوانی و جمعیت، انجام پژوهش های میدانی درزمینه ازدواج و جوانی جمعیت، ارائه راهکارهایی برای ازدواج آسان در استان بوشهر مطرح شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر