سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۱۶۹
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: فرماندار کنگان گفت: کم‌کاری شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی در زمینه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر پذیرفتنی نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد غریبی صبح پنجشنبه در نشست با رئیس کارگروه اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اظهار داشت: خدمتگزاری به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و ایجاد فرصت‌های شغلی برای فرزندان آنها علاوه بر جنبه شرعی و عقلانی، حقی قانونی آنان بر جامعه است که باید بیشتر مورد توجه قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین برقراری امنیت و اقتدار روزافزون نظام جمهوری اسلامی ثمره خون شهدا و مجاهدت ایثارگران در دوران دفاع مقدس است.

غریبی گفت: شرکت‌های مستقر در منطقه باید در جذب نیرو بر اساس قانون، اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران را در اولویت قرار دهند.

وی یادآور شد: اشتغال جوانان از اولویت‌های دولت مردمی ایران قوی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کنگان نسبت به روز رسانی لیست فرزندان جویای کار خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان اقدام کند.

فرماندار کنگان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اشتغال فرزندانشان است از تشکیل کارگروهی به همین منظور خبر داد و گفت: جلسات این کارگروه به صورت ماهانه و با حضور مدیران ارشد شرکت‌های مستقر در منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: هیچ‌گونه کم‌کاری شرکت‌های مستقر در منطقه این شهرستان در زمینه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر پذیرفتنی نیست و باید در استخدام‌ها نسبت به جذب سهمیه ۲۵ درصدی خانواده شهدا و ایثارگران اهتمام ویژه داشته باشند.

غریبی ادامه داد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان تحصیلات عالی و پرداخت تسهیلات حمایتی از دیگر اقدامات لازم برای کارآفرینی و اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر است که باید به طور مستمر مورد توجه مسؤولان دست‌اندرکار باشد.

فرماندار کنگان تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را تکلیف همه مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد: باید از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود برای پیگیری و رفع مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری این شهرستان استفاده کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر