پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۱۸۴
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: مدل جامع برای مدیریت حوادث پرتویی در بیمارستان‌های ایران در کتاب "راهنمای جامع اقدامات پزشکی در رخدادهای پرتویی" اثری از پروفسور مجید اسدی رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای خلیج فارس بوشهر تالیف و به چاپ رسید.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، پرفسور مجید اسدی افزود: در این کتاب تلاش شده مطالعه تطبیقی با بررسی مدل‌های مدیریتی موفق جهان در حوادث پرتویی، مدلی جامع به‌ منظور آمادگی بیمارستان‌های ایران در اورژانس‌های تشعشعی طراحی شود.

وی بیان کرد: براساس این مدل، مهم‌ترین عامل موفقیت مدیریت بحران، مهارت در پیش‌بینی بحران و داشتن برنامه آماده‌سازی برای اقدامات ضروری در زمان وقوع حادثه است.

اسدی ادامه داد: مانورها و تمرینات منظم، وجود کارکنان ماهر و آموزش دیده، فضای فیزیکی مناسب و تجهیزات تشخیصی و درمانی کافی، تدوین فرآیندها و دستورالعمل‌هایی برای هماهنگی و ارتباط موثر بین بخش‌های مختلف بیمارستان و ایجاد توافقنامه‌های همکاری بین سازمان‌های مختلف در مقابله با بحران تشعشعات از عوامل کلیدی در حفظ آمادگی و واکنش مناسب بیمارستان‌ها در برابر حوادث احتمالی است.

وی تاکیدکرد: به‌نظر می‌رسد این مدل می‌تواند کارایی لازم را در عملیات امدادی در هنگام وقوع حوادث پرتویی فراهم کند.

اسدی یادآور شد: کتاب "راهنمای جامع اقدامات پزشکی در رخدادهای پرتویی" با همکاری علی پاشازاده ، فروغ جعفریان ، نرگس جوکار ، بهروز رسولی و پرفسور ایرج نبی پور تألیف و  به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: این کتاب نحوه برخورد با حوادث بعنوان بسته نرم افزاری در کنار بزرگترین اورژانس پرتویی کشور ( بیمارستان شهدای هسته ای) را برای استفاده عملیاتی تمامی کارکنان فراهم آورده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر