جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۲۰۲
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: معاون دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت ایران در سفر به بوشهر، گفت: ۸۳ درصد از تعهدات سررسید شده ارزی به چرخه اقتصادی کشور برگشت داده شده است .

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ناهید دشت‌دار افزود :تنها ۱۷ درصد تعهدات ارزی برگشت داده نشده است.

وی گفت : مشکل عمده در تحقق کامل تعهدات ارزی مربوط به صادرکنندگانی است که به صورت ریالی کار کردند و عده‌ای نیز در سال ۹۷ به علت  بی اطلاعی موفق به بازگشت تعهدات ارزی نشدند.

وی بیان کرد: در این زمینه انتظار است با به نتیجه رسیدن پیشنهاد کمیته تعهدات ارزی مشکلات آنان نیز برای ایفای تعهدات ارزی حل شود.

دشت‌دار افزود: صادرکنندگانی نیز بودند که بعد از سال ۹۷ نیز باز صادرات ریالی داشتند که بخشی از مانده تعهدات ارزی مربوط به این گروه است.

وی عنوان کرد: بخشی از مانده تعهدات ارزی نیز مربوط به مرزنشینان است که سامانه خاص خود را دارند که در صورت اتصال به سامانه جامع تجاری بازگشت ارز آن‌ها نیز لحاظ خواهد شد.

دشت‌دار گفت: از سال ۹۷ به دلیل تشدید تحریم‌ها صادرکنندگان موظف شدند ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند که در این مدت سختی‌های زیادی برای آنان ایجاد شد تا جایی که سال ۹۹ مطابق پیگیری تعهدات ارزی صادرکنندگان به وزارت صمت واگذار شد و کمیته اقدام ارزی تشکیل شد.

وی افزود: این کمیته وظیفه دارد موارد خاصی که در بسته‌های سیاستی پیش بینی نشده را بررسی و برای مسائل و مشکلات صادرکنندگان راهکار پیدا کند.

دشت‌دار اظهار داشت: در مدتی که این کمیته در حال فعالیت است حدود ۲۰۰ مصوبه داشته که منجر به حل عمده مشکلات تولیدکنندگان شده، ولی همچنان نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برای حل آن‌ها تلاش کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر