جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در دو روز گذشته ویدیویی با محتوای مشاجره بین امام جمعه دالکی و شهردار این شهر در فضای مجازی به ویژه میان ساکنان این شهر انتشار یافته است...
کد خبر: ۱۱۸۲۹
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: در دو روز گذشته ویدیویی با محتوای مشاجره بین امام جمعه دالکی و شهردار این شهر در فضای مجازی به ویژه میان ساکنان این شهر انتشار یافته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بر اساس آن چه در این ویدیو مشاهده می شود، امام جمعه دالکی ساعت 23 و 45 دقیقه شنبه شب با تنی چند از همراهان، با آگاهی قبلی از حضور عبدالرسول حسن پور، شهردار این شهر در استراحتگاه نگهبان پارک بهاران دالکی، به طور سرزده بر وی وارد شده و شهردار را به دلیل حضور نیافتنش در یک جلسه مورد بازخواست قرار می دهد.

\n\n

«پیغام» در این خصوص نوشت: از طرفی توضیحات شهردار مبنی بر اعلام قبلی اش درباره عدم امکان حضور در این جلسه نیز مورد قبول امام جمعه واقع نمی شود و در نتیجه سخنان نسبتا تندی میان این دو رد و بدل شده، به طوری که شهردار خطاب به امام جمعه می گوید حتی فرماندار نیز تاکنون او را به دلیل شرکت نکردن در برخی جلسات فرمانداری این گونه بازخواست نکرده است. با این حال برخی از همراهان شهردار که شاهد این مشاجره بوده اند، مدعی اند، یکی دو تن از همراهان امام جمعه، در ادامه با قطع فیلم برداری، شهردار این شهر را مورد توهین های شدید قرار داده اند.

\n\n

نکته جالب در این ویدیو فیلم برداری یکی از همراهان امام جمعه از لحظه ورود او بر شهردار و ضبط گفت و گوی این دو و همچنین فیلم برداری از جزئیات اتاق محل استراحت شهردار است که به نظر می رسد با هماهنگی قبلی صورت گرفته است.

\n\n

گفته می شود این ویدیو بلافاصله پس از خروج امام جمعه و همراهانش در گروه های مجازی شهر دالکی و نیز میان افراد مختلف این شهر همراه با متنی توضیحی انتشار یافته است. در این متن توضیحی با ذکر نام و نام خانوادگی و انتساب برخی  صفات توهین آمیز به شهرداردالکی ادعا شده است که وی به هنگام «فرار از جلسه»، توسط امام جمعه در پارک بهاران «دستگیر» شده است!

\n\n

به دلیل احتمال توهین آمیز بودن برخی از صحنه های این ویدیو از انتشار آن خودداری می کنیم.

\n\n

همچنین اطلاعات تکمیلی نشان می دهد که ورود ناگهانی امام جمعه بر شهردار در استراحتگاه پارک بهاران و اقدام به فیلمبرداری همراهان وی از محل حضور حسن پور،به دلیل ناراحتی امام جمعه از حضور نیافتن وی در جلسه ای بوده که برای هماهنگی جهت برگزاری دعای ندبه تشکیل شده بود. با این حال در این ویدیو شهردار برای امام جمعه توضیح می دهد که با اعلام قبلی به رئیس شورا او را در جریان عدم حضورش قرار داده است.

\n\n

همچنین گفته می شود که اختلافات میان امام جمعه دالکی و شهردار این شهر مسبوق به سابقه بوده است به طوری که در گذشته نیز امام جمعه، شهردار را به عدم همکاری با ستاد نماز جمعه متهم کرده و در مقابل شهردار مدعی است که امام جمعه در امور شهرداری دخالت های فراقانونی می کند.

\n\n

شهردار دالکی: به من توهین شده است

\n\n


\nشهردار دالکی ضمن تایید محتوای ویدیوی پخش شده گفت: امام جمعه دالکی و برخی از همراهانش در حالی که در استراحتگاه نگهبان پارک بهاران نشسته بودم، بر من وارد شد و با پرخاش، مرا به خاطر حضور نیافتن در یک جلسه مورد شماتت قرار داد.

\n\n

به گفته عبدالرسول حسن پور یکی از همراهان امام جمعه اقدام به ضبط لحظه ورود وی به استراحتگاه نگهبانی و گفت و گوی او با امام جمعه نمود. حسن پور تایید کرد که همین فرد پس از پایان سخنان امام جمعه با قطع فیلمبرداری به وی شدیدا توهین کرده است.

\n\n

شهردار دالکی علت عدم حضورش در جلسه ای را که باعث ناراحتی امام جمعه شده است، عدم دعوت کتبی از خود عنوان کرد و اضافه نمود: علاوه بر این وی به علت حضور در جلسه ختم پدر یکی از همکاران موفق به حضور در جلسه نشده است. وی در عین حال با بیان این که شهرداری دالکی در گذشته در برگزاری همه آیین های مذهبی همکاری فعال با برگزار کنندگان داشته است، گفت: اصولا نیازی نیست که شهردار در همه جلساتی که حتی یک کارشناس شهرداری هم می تواند در آن حضور داشته باشد، شرکت کند.

\n\n

حسن پور در عین حال ادعا کرد که به علت پیشینه ای که از نشست های قبلی با امام جمعه در ذهن داشته و به علت توهین هایی که به گفته او به وی شده است، ترجیح می دهد که در برخی جلسات مشترک شرکت نکند.

\n\n

شهردار دالکی در پایان تاکید کرد که موضوع حضور ناگهانی و سرزده امام جمعه و همراهانش و نیز فیلمبرداری و انتشار آن را از طریق مراجع قانونی پی گیری خواهد کرد.    

\n\n

امام جمعه دالکی: قرار نبود موضوع رسانه ای شود

\n\n


\nامام جمعه دالکی نیز ضمن تایید مفاد ویدیوی منتشر شده، از انتشار ویدیوی یاد شده ابراز نارضایتی کرد.

\n\n

حجت الاسلام سیدهادی طالبی در باره علت حضور سرزده اش در محل نشست شهردار گفت: شهردار به رئیس شورا قول حضور در جلسه هماهنگی برای برگزاری دعای ندبه را داده بود اما در ساعت 21 و 45 دقیقه شب با این عنوان که در مجلس فاتحه است، به جلسه نیامد.

\n\n

طالبی افزود: بعد از پایان جلسه تعدادی از جوان ها که در آرامگاه شهدای گمنام مشغول فعالیت اند، به وی اطلاع دادند که شهردار در اتاق نگهبانی پارک است و او تنها برای بیان توقعاتش از شهردار به اتاق نگهبانی پارک رفته است.

\n\n

امام جمعه دالکی با بیان این که جایی که وی بر شهردار وارد شده، اتاق نگهبانی پارک است نه منزل شخصی شهردار، ضمن تایید این که می دانسته از لحظه حضور او و گفت و گویش با شهردار فیلم برداری می شود، گفت: «من خود به تنهایی آن هم برای بیان گلایه هایم به دیدار شهردار رفتم اما برخی از دوستانی که در حال آماده سازی آرامگاه شهدای گمنام بودند، ضمن همراهی من از این اتفاق فیلم گرفتند که البته قرار نبود آن را رسانه ای کنند.»

\n\n

طالبی در پاسخ به ادعای شهردار در باره این که همراهان امام جمعه به وی توهین کرده اند، با تایید تلویحی این موضوع گفت: اگر چه «برخی جوان ها سخنان تندی با شهردار داشتند« اما خود شخصا مانع توهین آنها به شهردار شده است و اگر اتفاقی بعد از پایان گفت و گویش با شهردار رخ داده باشد، او مسئولش نیست.  

\n\n

امام جمعه دالکی در پاسخ به این سوال که دیدگاهش در باره انتشار این ویدیو به همراه برخی پیام های توهین آمیز چیست، از انتشار این ویدیو ابراز نارضایتی کرد و گفت که او تنها مسئولیت گفت و گوی خود با شهردار را بر عهده می گیرد اما در قبال اتفاقاتی که پس از انتشار این ویدیو رخ می دهد، مسئولیتی ندارد.

\n\n

\n\n

فرماندار دشتستان: موضوع را پی گیری می کنیم
\nاز سوی دیگر ارسلان زارع، فرماندار دشتستان ضمن اظهار بی اطلاعی از اتفاق پیش آمده، اظهار داشت، این اتفاق را پی گیری خواهد کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر