چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۱۶
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱

فکرشهر: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: حجاج بیت‌الله الحرام در بدو ورود به استان مورد مراقبت بهداشتی و بیماریابی قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، حمید حبیبی‌نیا بیان کرد: هم‌زمان با ورود حجاج بیت‌الله الحرام به کشور، تیم پایگاه مراقبت مرزی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با استقرار در نقطه صفر مرزی در محل فرودگاه بین‌المللی بوشهر، کلیه زائران را مورد مراقبت بهداشتی و بیماریابی قرار دادند.
 
وی افزود: با توجه به برگزاری مراسم عظیم حج تمتع و حضور زائرین از کشور‌های مختلف در این مراسم معنوی و احتمال شیوع بیماری‌های نو پدید و باز پدید در نقاط مختلف جهان نظیر بیماری کرونا، آنفلوانزا، آبله میمونی و ...  احتمال سرایت و انتقال این بیماری‌ها در بین زائران وجود دارد.
 
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: بنابراین لازم است به‌منظور پیشگیری از ورود هرگونه بیماری به داخل کشور از طریق حجاج، برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه طبق شیوه‌نامه‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نقطه صفر مرزی و در بدو ورود زائران به عمل آید.
 
به گفته وی، همه حجاج و زائرین استان بوشهر که ۴۹۲ نفر هستند، در دو پرواز عصر پنج‌شنبه و صبح جمعه از سرزمین وحی عازم کشور شدند که بدین منظور تیم مراقبت مرکز بهداشت با ورود اولین گروه حجاج در محل فرودگاه بین‌المللی بوشهر حضور داشتند.
 
حبیبی‌نیا گفت: تیم مراقبت سلامت مرکز بهداشت شهرستان شامل پزشک، کارشناسان بهداشتی ستاد شهرستان، کارشناسان پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی هوایی و کارشناسان آزمایشگاه، کلیه حجاج را در ابتدای ورود به سالن فرودگاه تحت کنترل قرار دادند.
 
وی ادامه داد: تیم مراقبت با استفاده از دماسنج لیزری نسبت به اندازه‌گیری درجه حرارت بدن تک‌تک افراد اقدام کرده و به منظور بیماریابی، با مشاهده دقیق وضعیت جسمانی و حال عمومی آن‌ها در صورت داشتن علائم ظاهری و مشکوک مثل سرفه، افراد را برای بررسی و معاینه دقیق‌تر به پزشک تیم ارجاع دادند.
 
به گفته سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر برای غربالگری از کلیه حجاج دارای علاِئم بیماری کووید ۱۹، تست سریع کرونا حین ورود از آن‌ها گرفته شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر