جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۴۵۰
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر گفت: خدمات درمانی ویژه به توان‌خواهان استان بوشهر ارائه می‌شود.

به گزارش فکرشهر، مسعود ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی اظهار داشت: در سال گذشته در شهر بوشهر ۶۰ نفر معلول و مددجو ویزیت و ۶۵۰ جلسه فیزیوتراپی برای درمان توانخواهان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در بخش خصوصی خرید خدمت توان پزشکی در یک سال گذشته ۱۵۰ نفر ویزیت و هزار و ۵۰۰ جلسه فیزیوتراپی برای درمان توانخواهان و مددجویان صورت گرفته است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: در بهزیستی استان بوشهر چهار فیزیوتراپ در بخش دولتی و ۱۰ فیزیوتراپ عضو کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت در ۱۰ شهرستان استان مشغول به کار است.

ابراهیمی عنوان داشت: فیزیوتراپی بازوی توانمند تیم توانپزشکی در توانمندی افراد دارای معلولیت است و فیزیوتراپان در زمینه توان‌بخشی و توانمندی بیماران ضایعه نخاعی وسایر معلولیت‌های جسمی حرکتی نقش زیادی دارند و با مداخله به هنگام از زمین‌گیر شدن و ناتوانی کامل این عزیزان جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: فیزیو تراپی با ارائه تمرین‌های ورزشی، مانورهای دستی، تجهیزات مکانیکی به تقویت عضلات و بهبود بیماری‌ها و اختلالات عصبی، ماهیچه‌ای، و اسکلتی کمک کند. درواقع در این علم تلاش می‌شود تا با تکنیک‌هایی سلامتی جسمانی افراد را که براثر تصادف یا بیماری دچار نقصان شده است، درمان کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر