جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۸۴۶۸
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: سهم این استان در ساخت مسکن محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که با کمک، همیاری و مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن اجرا می شود، ۴۵۰ واحد است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علیرضا مقدم روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های مسکن روستایی شهرستان جم افزود: در این طرح علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بلاعوض، ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان به محرومان روستایی برای ساخت مسکن کمک می‌شود. 

وی بیان کرد: تسهیلات مسکن روستایی علاوه بر روستاها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت قابل پرداخت است، در این طرح که بزودی اجرایی خواهد شد به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد پرداخت خواهد شد که یکی از برنامه های خوب حمایتی دولت در بخش مسکن به شمار می آید. 

وی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم دولت اجرای طرح خانه های ویلایی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر است که در این راستا برنامه ریزی شده با کمک اداره راه و شهرسازی زمین تأمین شود که فراخوان عمومی ثبت نام از طریق اداره بنیاد مسکن اعلام شده است.

مقدم اظهار کرد: به تناسب ثبت نام انجام شده در سامانه اداره راه و شهرسازی امکان سنجی زمین‌های دولتی در محدوده شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را انجام داده و زمین‌ها برای واگذاری آماده سازی می شوند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر زمین در شهرهای آبپخش، سعدآباد، کاکی، اَهرَم، بادوله، آباد، شُنبِه ،آبدان، امام حسن و دوراهک تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود مردم با ثبت نام و تشکیل پرونده از اجرای این طرح استقبال کنند تا با تعیین واجدان شرایط و بعد از احراز سکونت آنها و استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن صاحب خانه شوند.

وی در باره واحدهای مسکونی روستایی در قالب نهضت جهش تولید مسکن گفت: در همه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از طریق اداره راه و شهرسازی تاکنون ۲هزار و ۶۰۰ واحد زمین تأمین وتحویل شده و مراحل تکمیل ظرفیت، تشکیل پرونده و تخصیص انجام شده که از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ واحد انعقاد قرارداد و یکهزار و ۵۰۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

مقدم ادامه داد: همچنین ۲هزار و ۶۰۰ نفر به بانک ها معرفی، عملیات اجرایی ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آغاز، ۲هزار و ۵۰۰ واحد در مرحله فونداسیون و ۲۰۰ واحد در مرحله اسکلت سازی قرار دارند.

وی گفت: اگر مردم به موقع منابع لازم و آورده خود را تأمین و تحویل دهند در کمتر از ۲ سال این واحدهای مسکونی به مرحله بهره برداری می‌رسند.

مقدم یادآور شد: در کنار پروژه شهری، طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دست اجراست که شامل ۲هزار و ۱۸۰ فقره تسهیلات روستایی است و همه افراد به بانک‌ها معرفی و یکهزار و ۱۹۶ واحد از این پروژه تا امروز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و مراحل اجرایی در حال انجام است. 

وی گفت: در کنار پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از کمک‌های بلاعوض حساب ۱۰۰ امام (ره) نیز به محرومان روستایی و افرادی که توان کمتری دارند برای تکمیل ساختمان خود به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و  برای افراد ضعیف تر تا سقف ۳۰ میلیون تومان بلاعوض تسهیلات پرداخت می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر