چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۱۲ اتاق فکر در معاونت سیاسی استانداری بوشهر تشکیل شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، فتح‌الله حقیقی در نشست با مسئولان ثبت احوال استان بوشهر اظهار داشت: آمار پیش‌نیاز بسیاری از مسائل است و آمار علمی است که می‌تواند کیفیت را به کمیت تبدیل کند و مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم باشد.
کد خبر: ۱۱۸۵۰
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۱۲ اتاق فکر در معاونت سیاسی استانداری بوشهر تشکیل شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح‌الله حقیقی در نشست با مسئولان ثبت احوال استان بوشهر اظهار داشت: آمار پیش‌نیاز بسیاری از مسائل است و آمار علمی است که می‌تواند کیفیت را به کمیت تبدیل کند و مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم باشد.

\n\n

وی با بیان اینکه بسیاری از سیاست‌گذاری‌های مهم بر اساس آمار انجام می‌شود، گفت: ارزیابی‌ها نیز بر اساس آمار صورت می‌گیرد و دنیا به این نتیجه رسیده است که آمارها باید بر اساس شاخص‌ها ارائه شود ولی هم اکنون استفاده از آمارها به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه فرهنگ لازم برای استفاده مناسب از آمار ضعیف است، ادامه داد: این فرهنگ باید تقویت شود و به تمام جامعه تسری یابد.

\n\n

وی با بیان اینکه برداشت یکسانی از تعاریف آماری وجود ندارد و باید تعاریف از آمار استانداردسازی شود، اضافه کرد: بانک جامع آماری را در وزارت کشور ایجاد کردیم و کارهای خوبی در وزارت کشور در بخش آمار انجام شد.

\n\n

حقیقی با بیان اینکه جایگاه آمار در کشورهای پیشرفته بسیار بالا است و آمارها برای اینکه مورد استاند واقع شوند تنها از یک کانال باید عبور کند، بیان کرد: در جهان سه نمونه آمار وجود دارد که یکی آمار سازمان‌هایی که از سیاه‌نمایی کشورها ارائه می‌شود که راهکار مقابله با این نوع آمار ارائه آمار صحیح و روزآمد است.

\n\n

وی ادامه داد: نوع دوم آمار سازمان‌هایی است که مستقیم داده می‌شود ولی به دلیل اینکه مبنای درستی ندارند نتیجه آن‌ها سیاه‌نمایی می‌شود که راهکار این هم ارائه آمار به روز است.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: نوع سوم هم سازمان‌هایی است که آمارهای صحیح و درست و کارآمد تولید می‌کنند و وظیفه داریم از این آمارها بهره‌برداری کنیم.

\n\n

بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان بوشهر جوان است

\n\n

وی با بیان اینکه در آمارها باید شاخص ارائه کنیم، گفت: دلایل موفقیت کشورهای پیشرفته این است که از ارائه آمار و ارقام مستقیم خودداری می‌کنند و به سمت ارائه شاخص‌های آماری حرکت می‌کنند.

\n\n

حقیقی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان بوشهر جوان است، اضافه کرد: باید با استفاده از آمار و ترکیب‌بندی جمعیت موجود برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به رده‌های سنی مختلف داشته باشیم.

\n\n

وی از راه‌اندازی مراکز تخصصی دندانپزشکی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر خبر داد و افزود: خدمات رایگان دندانپزشکی به افراد زیر ۱۴ سال ارائه می‌شود.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: افراد بالای ۳۰ سال استان بوشهر تحت برنامه درمان رایگان دیابت و قلب و عروق قرار می‌گیرند.

\n\n

تدوین سند غذایی استان بوشهر

\n\n

وی از تدوین سند غذایی استان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: هفت کمیته برای این مهم تشکیل شده است.

\n\n

حقیقی بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواح آسان در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: فرمانداران و بخشداران نیز باید با ثبت احوال همکاری مناسبی داشته باشند چون ثبت احوال در برنامه‌های نقش مهمی دارد.

\n\n

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مبنای برنامه‌های خود را بر آمار دقیق قرار دهند، افزود: تاکنون ۱۲ اتاق فکر در معاونت سیاسی استانداری بوشهر تشکیل شده که می‌توان به نخبگان، دانشگاه، رسانه، عشایر، امنیت و . . . اشاره کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر