پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۸۰۱
جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: امام جمعه موقت شهر اهرم گفت: روحانی مبارز انقلابی شهید شیخ اتوبراب عاشوری مایه افتخار روحانیت استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت اسلام اصغر صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم با اشاره به اینکه در آستانه ماه خون و قیام محرم شهادت ابا عبدالله حسین (ع) و هفتاد و تن از یاران با وفایش قرار داریم اظهار داشت: آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه بلند فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و تأثیرگذاری عمیق در جامعه سبب شده تا در آیات مختلفی از قران به این فریضه مهم اشاره شده است.

امام جمعه موقت اهرم بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجبی است که رودربایستی و خجالت بر نمی‌تابند. اگر دیدید کسی مرتکب خلافی می‌شود باید امر کنید به معروف و از منکر بازداریدش. این نظام مقدس اسلامی بزرگ‌ترین معروف و نهی از منکر است.

وی به سالروز شهادت روحانی مبارز انقلابی شهید شیخ اتوبراب عاشوری از روحانیون مبارز بوشهر از قبل از پیروز انقلاب اسلامی اشاره و ادامه داد: شهید عاشوری از ابتدای دهه ۴۰ فعالیت‌های سیاسی اجتماعی و مذهبی خود را آغاز کرد که مهمترین آن مبارزه شهید علیه بهائیت و حزب توده در استان بود.

صفری افزود: زندگی شهید عاشوری پر از خدمات خالصانه مردم و فرهنگ دینی و قرآنی و مبارزه با طاغوت در استان داشته و وی به عنوان اولین شهید روحانی انقلاب استان بوشهر است که در مبارزه با نظام ستمشاهی از آن یاد و مایه افتخار روحانیت استان بوشهر است.

امام جمعه موقت اهرم به سفر رئیس جمهور روسیه و ترکیه به ایران اشاره و بیان کرد: هفته گذشته تهران میزبان رؤسای جمهور روسیه و ترک برای اجلاس کشورهای ضامن آتش بس در سوریه بود اتفاقی که با هوشمندی نظام جمهوری اسلامی پس از سفر بی ثمر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه که عملاً حضوری پر سر و صدا باید در منطقه غرب آسیا که با اهداف شوم احیای طرح شکست خورده ناتوی عربی و عادی سازی روابط کشورهای عرب با رژیم صهیونیستی صورت گرفت را به حاشیه برد.

وی تصریح کرد: جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی ایران از اینکه مردم عادی دچار شوند به هیچ وجه خرسند نمی‌شود اما در قضیه اوکراین چنانچه روسیه ابتکار عمل را در دست نمی‌گرفتند طرف مقابل با ابتکار خود موجب جنگی می‌شد و موجب حمایت‌های اروپا و آمریکا و پیوستن اوکراین به ناتو می‌شد بی ترید راه برای ورود تروریست‌های صهیونیستی به مرزه های ایران باز می‌شد.

صفری بیان کرد: همچنین حضور ناتو و رژیم صهیونیستی در کنار ایران موجب تنگ‌تر شدن محاصر ایران می‌شد فلذا دفاع ایران از عمل روسیه دفاع از تمامیت ارضی و امنیت پیرامونی و محیطی ایران نیز بوده هست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر