جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۸۸۴
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: سامانه بارشی مونسون که در روز‌های اخیر در استان فعال بوده باعث بارش‌های خوبی در بیشتر نقاط استان شده، اما این بارش‌هاخسارت‌هایی نیز به منازل مسکونی شهروندان وارد کرده که امدادرسانی به سیل زدگان در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: بر اثر ریزش باران تا کنون خسارت جانی و انسانی در استان نداشته‌ایم و تنها شماری از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شده و به وسایل شهروندان خسارت زد، اما تاسیسات شهری و زیربنایی خسارتی نداشت و در حوزه کشاورزی هم تا کنون خسارتی گزارش نشده است.
 
کوروش دهقان از ذخیره سازی آب ناشی از سیلاب در استان خبر داد و افزود: بر اثر بارندگی‌ها ۱۷.۵ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری ذخیره شد و سیلاب رودخانه دالکی هم از سوی آب منطقه‌ای به خوبی مدیریت شد و آورد آن برای آبیاری نخیلات هدایت شد.
 
به گفته وی، نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر و گروه‌های جهادی با توجه به هشدار قبلی در مورد بارندگی‌ها، از قبل در همه نقاط استان مستقر شده بودند تا در صورت وقوع حادثه به موقع امداد‌رسانی کنند.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: با اعلام وقوع بارش شدید در استان، ۱۱۵ نفر در قالب ۲۶ تیم امدادی با خودرو‌ها و تجهیزات به ویژه در ۴ شهرستان تنگستان، دشتی، دشتستان  و دیر در آماده باش کامل بودند.
 
احسان ایزدپناه افزود: امدادرسانی و تخلیه امدادی در ۱۲ شهر و ۱۱ روستا به خوبی انجام شد و ۵ نفر از هم استانی‌ها که در سیلاب گرفتار بودند، نجات یافتند.
 
وی گفت: در این بارش‌ها ۱۷۹ منزل مسکونی تخلیه، ۵۰ خودرو رهاسازی و ۱۶ مسیر بازگشایی شد، همچنین ۳۳۰ موکت توزیع، ۴۹۰ تخته پتو بین سیل زدگان تقسیم و ۶۲ بسته غذایی ۱۰ روزه و ۶۵ بسته بهداشتی میان کودکان و بانوان توزیع شد.
 
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هم گفت: بارش‌های تابستانه سامانه مونسون از صبح چهارشنبه در جنوب استان آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.
 
زهرا راستگو با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بیشتر بین ساعات بعد از ظهر تا شب است، افزود: در این مدت بارش‌های بسیار خوبی به‌ویژه در روز پنج شنبه در مناطق مختلف استان داشته‌ایم که بیشترین میزان بارش‌ها در استان و کشور در برازجان با ۹۰ میلی متر بوده است.
 
وی ادامه داد: در این مدت در کنگان نیز ۷۴ میلی متر، اهرم ۵۸ میلی متر و در خورموج ۴۷ میلی متر بارندگی گزارش شده است.
 
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعدو برق و وزش تندباد است، از ادامه این روند تا اواخر هفته خبر داد.
 
وی تاکید کرد: روز دوشنبه دامنه بارش‌ها گسترده‌تر خواهد شد و بیشتر نقاط استان حتی مناطق دریایی را در بر می‌گیرد، بنابراین توصیه می‌شود دریانوردان از تردد‌های دریایی غیر ضرور در روز مذکور پرهیز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر