جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در بازدید معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت مطرح شد؛
فکرشهر: در این آیین ضمن بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی، مسائل و مشکلات حوزه تولید ،صنعت و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت و تولیدکنندگان صنعتی نیز به بیان مشکلات خود پرداختند...
کد خبر: ۱۱۹۰۴
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت  گفت: عمده مشکلات واحدهای تولید صنعتی دشتستان به مسائل مالی و پولی برمی گردد که به سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه نیاز دارند و امروز نیاز است با اولویت بندی و با همان منابعی که در شبکه بانکی وجود دارد بتوانیم به مشکلات بنگاه های تولیدی رسیدگی کنیم.

\n\n

قول معاون وزیر برای صنعت دشتستان

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر خسروتاج در جمع صنعت کاران دشتستانی با بیان اینکه در سال گذشته  بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی در کشور پرداخت شده است، تصریح کرد: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی برازجان داشتیم بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی مشکل نقدینگی آنها چه در بخش سرمایه در گردش و چه دربخش سرمایه ثابت بود که  این مشکلات نیاز است در قالب مصوباتی در شورای اعتبار و یا در بخش تسهیلاتی که بانک مرکزی سیاست های کلان خود را به بانک ها اعلام می کند پیگیری شود.

\n\n

\n\n

وی با تاکید بر اینکه  زمانی قدرت نقدینگی واحدهای تولیدی صنعتی کاهش یافت که قیمت دلار از 10 هزار ریال به 30 هزار ریال افزایش پیدا کرد ،اظهار داشت : امروز نیاز است با اولویت بندی و با همان منابعی که در شبکه بانکی وجود دارد بتوانیم به مشکلات بنگاه های تولیدی رسیدگی کنیم.

\n\n

خسروتاج تصریح کرد: دشتستان از شهرستان‌های مهم تجارت و کشاورزی است و به ویژه در تولید محصول خرما جایگاه خاصی دارد.

\n\n

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان خرما از اولویت‌‌های وزارت صنعت است، گفت: یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر محصول خرما است که در جهت فرآوری محصول، توسعه بسته‌بندی و برندسازی، حضور در بازارهای جهانی و کشورهای همسایه از طریق شرکت‌ در نمایشگاه‌های صنایع غذایی داخلی و خارجی مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

\n\n

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در ارتباط با خسارات واردشده به واحدهای صنعتی دشتستان در زلزله اخیر اظهار داشت: پیگیری لازم در زمینه جبران خسارت ناشی از زلزله به واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان دشتستان و ایجاد شرایط و تسهیلات روان پولی و اعتباری از طرف بانک‌ها را به عمل می‌آوریم و در دستور کار قرار می‌دهیم.

\n\n

مشکل اصلی صنایع دشتستان

\n\n

فرماندار دشتستان نیز در جمع تولید کنندگان و صنعتگران دشتستانی گفت: در شهرک صنعتی برازجان تعداد 59 واحد تا پایان سال 1393 به بهره برداری رسیده است و به دلیل وجود مشکلاتی متاسفانه هم اکنون تعداد 37 واحد آن فعال هستند.

\n\n

\n\n

دکتر ارسلان زارع حمایت از واحدهای صنعتی را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: مجموع واحدهایی تولیدی صنعتی نیز، که در این شهرک فعال هستند دارای مشکلاتی عدیده ای در بخش سرمایه در گردش و بازار فروش می باشند  .

\n\n

وی  با بیان اینکه با تدبیر دولت کشور به ثبات اقتصادی دست یافته است اظهار داشت : تامین منابع تولید یکی از مهم‌ترین راهکارها جهت خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی  است که در این راستا دولت برنامه های مختلفی در دستور کار قرار داده است.

\n\n

عدم همکاری بانک ها با سرمایه گذاران

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:در راستای حمایت وتشویق تولیدات داخلی استان بوشهر ضروری است که شرکت های نفت و گاز مستقر در استان و همچنین نیروگاه اتمی بوشهرمایحتاج و نیازمندی های خود را از صنایع تولیدی و صنعتی درون استانی تهیه و فراهم کنند.

\n\n

سید مهدی موسوی نژاد افزود: دشتستان به دلایل متعدد دارای تولید و عرضه بالایی است که برای توسعه این حوزه نیاز به مساعدت جدی بانک ها و ارائه تسهیلاتی است که به کمک تولید کنندگان شهرستان بیایند.

\n\n

وی یادآور شد: در حال حاضر، متاسفانه این اتفاق در شهرستان نیفتاده است و موجب کاهش ظرفیت و تولید و در نهایت تعطیلی برخی از صنایع تولیدی شده و در حقیقت هم‌اکنون عمده مشکل در حوزه تولیدی و صنعتی در دشتستان عدم حمایت بانک‌ها از تولید‌کنندگان است.

\n\n

به گزارش روابط عمومی فرمانداری دشتستان، با حضورمعاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرماندار دشتستان ، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از صنعت کاران و تولید کنندگان فعال دشتستانی، ضمن بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی، مسائل و مشکلات حوزه تولید ،صنعت و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت و تولیدکنندگان صنعتی نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر