سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۰۶۴
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: استاندار بوشهر از تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال خرد و روستایی خبر داد و گفت: امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از استانداری، احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نقش و اهمیت مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال، گفت: حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
 
وی بر توجه به ظرفیت‌های عمرانی، تولیدی و سرمایه‌گذاری در جهت کارآفرینی و اشتغال‌زایی تاکید و خاطرنشان کرد: اکنون طرح‌های مختلفی در این حوزه‌ها در استان در حال اجراست که مهارت‌آموزی بر اساس این ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۱۸ مجتمع پتروشیمی در استان در حال ساخت است و در آینده نزدیک وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، افزود: نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز این طرح‌ها باید آموزش دیده و آماده شوند.
 
وی همچنین گفت: واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر در حال ساخت است که این طرح مهم از ظرفیت‌های عرصه سرمایه‌گذاری، عمرانی، تولیدی و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.
 
محمدی‌زاده از آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: تا ۲ هفته دیگر عملیات ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در دشتستان آغاز می‌شود.
 
به گفته وی، در ساخت این واحد‌های مسکونی در استان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، که تامین نیروی انسانی مورد نیاز این طرح‌ها مورد توجه قرار دارد.
 
استاندار بوشهر از تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال خرد و روستایی خبر داد و گفت: این میزان وام حداقل به ۱۰ هزار نفر پرداخت می‌شود که مهارت‌آموزی جامعه هدف یاد شده یک ضرورت است.
 
وی یادآور شد: اکنون در استان بوشهر طرح‌های مهمی در حوزه کشاورزی، آبزی‌پروری، پرورش ماهی در دریا و ساحل و پرورش میگو در حال اجراست که اشتغال زایی خوبی دارد.
 
محمدی‌زاده گفت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر فراهم می‌شود، که سهم هر دستگاه برای ایجاد اشتغال تعیین و ابلاغ شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر