جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۵۶
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات استان بوشهر در حضور زیرساختی مانند راه‌آهن و بندر است که این مشکلات باید حل شود.

به گزارش فکرشهر از دفتر نماینده، عبدالکریم جمیری در نشست بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی با حضور رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس، به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:  این استان از لحاظ اقتصادی و منابع انسانی توانمند و متخصص از ظرفیت بالایی برخوردار است که با تلاش دولت سیزدهم در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات استان بوشهر در ابعاد مختلف، افزود: بخشی از این مشکلات  زیرساختی است که باید برای حل این مشکلات تلاش مضاعف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر یکی از مشکلات زیرساختی را نبود خط ریلی دانست و گفت: ایجاد خط راه‌آهن نیاز مهم استان بوشهر است که راه‌انداری آن باعث تحول اقتصادی در این استان می‌شود، که البته با برخورداری بوشهر از این ظرفیت، همه استان‌ها از منفعت دسترسی به بنادر و توسعه تجارت آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای اجرا خط راه‌آهن بوشهر – شیراز، عنوان کرد: برای تسریع در اجرا خط ریلی بوشهر تعاملاتی بین استانداران بوشهر و فارس صورت گرفته و اعتباراتی نیز از محل تهاتر نفت تامین می‌شود.

جمیری یکی دیگر از مشکلات زیرساختی استان بوشهر را در حضور بنادر دانست و گفت: با تکمیل طرح مطالعاتی بنادر حوزه شمالی استان بوشهر به‌زودی عملیات لایروبی بندر ریگ آغاز و طرح‌های توسعه در بنادر دیلم و گناوه نیز در آینده نزدیک آغاز می‌شود و تا حداکثر ۴ سال دیگر شاهد تحول شگرف در این بنادر هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر