جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۲۵۶
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با تلاش مضاعف تولید برق خورشیدی در استان بوشهر تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در نشست با مدیران برق استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای برای تأمین و توزیع برق در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به نیازهای استان اضافه کرد: گسترش ظرفیت‌های تولید برق خورشیدی و همچنین فرهنگ‌سازی مستمر برای مصرف بهینه برق از جمله ضرورت‌های استان است که بایستی در رأس برنامه‌های صنعت برق استان بوشهر باشد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: تکریم ارباب رجوع، توسعه حوزه تولید برق (با هدف توازن بین تولید و مصرف) و مراقبت از شبکه در راستای پایداری برق باید در اولویت‌های ویژه شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: شبکه برق در استان بوشهر با وجود پیک تابستان و شدت گرمای بی سابقه در استان با خاموشی مواجه نشده است که این مهم بدون تردید بدون همراهی مشترکان فهیم هم استانی قابلیت تحقق پیدا نمی‌کرد.

غلامرضا حشمتی افزود: با مدیریت مصرف صورت گرفته استان بوشهر روزانه شاهد کاهش مصرف ۱۲۰ مگاواتی پیک مصرف برق استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری بوده است.

وی ادامه داد: مشترکین بخش خانگی نیز همکاری خوبی در حوزه مدیریت مصرف داشتند و بیش از ۳۰ درصد مشترکان برق خانگی توانستند با کاهش مصرف برق خود مشمول دریافت پاداش و تخفیف در صورتحساب برق خود شوند.

حشمتی ادامه داد: در بخش نیروگاههای خورشیدی خانگی نیز اقدامات خوبی با همکاری کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است و تاکنون دو هزار و ۵۰۰ مجوز پنج کیلوواتی اخذ شده است که بزودی توسط ساتبا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر