جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۳۱۶
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: تاکنون عملیات ساخت ۴۰۰ نیروگاه آن آغاز شده و تا پایان امسال ۴۰۰ نیروگاه دیگر ساخته می‌شود.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا حشمتی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر برق تولیدی نیروگاه خورشیدی را بدون آلایندگی و پاک دانست و اظهار داشت: از ۳۶۰ روز سال بیش از ۳۰۰ روز آن استان بوشهر آفتابی است که ظرفیت مهمی برای تولید برق خورشیدی فراهم کرده است.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر بیان کرد: امسال ۶۵ نیروگاه برق خورشیدی در دشتی با ظرفیت هر کدام ۵ کیلو وات با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بسیج سازندگی استان بوشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای نصب ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان خبر داد و بیان کرد: این نیروگاه‌ها هر کدام با ظرفیت ۵ کیلو وات با مشارکت نهاد‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و همکاری دفتر امور روستایی و بسیج سازندگی ایجاد می‌شود.

حشمتی با بیان اینکه تاکنون برای نصب ۴۰۰ نیروگاه برق خورشیدی را ظرفیت هر کدام ۵ کیلو وات قرارداد منعقد شده است گفت: تسهیلات بانکی این نیروگاه‌ها در آینده نزدیک پرداخت و زمینه راه‌اندازی آن‌ها فراهم می‌شود.

وی از راه‌اندازی ۴۰۰ نیروگاه برق خورشیدی دیگر تا پایان سال در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه برای بسیج سازندگی، دفتر روستایی استانداری، کمیته امداد و بهزیستی در راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی تکلیف و سهمیه تعیین شده و در مجموع ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر اضافه کرد: در راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در راستای تولید برق و درآمدزایی تسهیلات کم بهره در اقساط ۸۴ ماهه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

حشمتی اضافه کرد: برای اجرا طرح نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت ۷۴۰ مگاوات اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم فراخوان سرمایه‌گذار صادر و با هماهنگی منابع طبیعی محل اجرا طرح شناسایی و جانمایی شده است.

وی ظرفیت تولید برق در کل کشور از محل نیروگاه برق خورشیدی را ۴۵۰۰ مگاوات اعلام و بیان کرد: سهمیه استان بوشهر در مرحله نخست ۱۰۰ مگاوات تعیین شده که بر اساس برنامه‌ریزی تا نیمه نخست سال ۱۴۰۳ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر از راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی دارای انشعاب خبر داد و تصریح کرد: ۳۷ طرح نیروگاه برق خورشیدی انشعابی با ظرفیت ۴ هزار و ۸۱۶ کیلو وات نصب و وارد مدار تولید شده است.

حشمتی اضافه کرد: با وارد مدار شدن ۳ هزار واحد نیروگاه برق خورشیدی حمایتی و ۱۰۰ مگاواتی نیروگاه‌های بزرگ مقیاس در ۶ نقطه استان بوشهر تا اردیبهشت ماه سال آینده، سهم استفاده استان از تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر