چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ یادداشت ارسالی خبرنگار قدیمی؛
فکرشهر: یکی از قدیمی ترین خبرنگاران استان برخی خاطرات خود پیرامون امام راحل (ره ) را بیان نموده و شخصیت بزرگ ایشان در حوزه ی پیگیری مشکلات و خواسته های مردم را مطرح کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۶
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: یکی از قدیمی ترین خبرنگاران استان برخی خاطرات خود پیرامون امام راحل (ره ) را بیان نموده و شخصیت بزرگ ایشان در حوزه ی پیگیری مشکلات و خواسته های مردم را مطرح کرده است.

\n\n

در یادداشت ارسالی علی پیرمرادی به  فکرشهر آمده است:

\n\n

زمانی که امام راحل در قم حضور داشتند، خدمت ایشان نامه ای مرقوم داشتم و از آن حضرت تقاضای امام جمعه برای شهر برازجان کردم. چند روزی از ارسال نامه ام نگذشته بود که حضرت امام حجت‌الاسلام حاج شیخ غلامحسین رحیمی را به عنوان اولین امام جمعه برازجان از قم به این شهر و استان بوشهر اعزام کردند. ابتدا نماز جمعه را در دبیرستان فرخی سابق برازجان (شهید بهشتی) و سپس در دخانیات فعلی اقامه می کردند و پس از مدتی به دخانیات سابق (جایگاه فعلی) انتقال داده شد که در همان زمان، حجت‌الاسلام شیخ غلامحسین به امامت جمعه خمین  یا نایین منصوب و از برازجان رفت و از سوی حضرت امام، حجت‌الاسلام حاج شیخ عباس رحیمی، برادر حاج غلامحسین به سمت امام جمعه برازجان منصوب و اعزام گردید که پس از چند امامت جمعه از سوی مردم برازجان و دشتستان به عنوان نماینده مردم راهی مجلس شورای اسلامی گردید.

\n\n

همچنین می خواستند کد و تلفن برازجان را به اصفهان انتقال دهند؛ نامه ای خدمت حضرت امام ا رسال داشتم و نوشتم اقا دا رند تلفن و کد مردم مظلوم برازجان را از این شهر می برند. اقا فوری جلسه ای تشکیل می دهند و از وزیر پست و تلگراف و تلفن می خواهند سریعا به برازجان بروند و مشکل تلفن را حل کنند و رضایت مردم را جلب نمایند.

\n\n

نیز یکی از پاسداران کمیته انقلاب که بسیار جوان و از خانواده فقیر و کارگری محله دشتی های برازجان ـ گاراژ پهلوان ـ بود؛ درب مغازه اینجانب واقع در میدان شهید چمران امد و گفت خانه ندارم برایم نامه ای به امام بنویس و تقاضای خانه ای کن! به وی گفتم تا جوابت بیاد سه چهار ماه طول میکشد. ایشان پذیرفت و رفت چهارده روز بعد امد و گفت اقا خانه ام را داد و خیلی هم خوشحال بود.

\n\n

روحش شاد. انقلابش همیشه پایدار. زندگی مردم و پیروانش پررونق.

\n\n

*علی پیرمرادی ـ برازجان

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر