جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۷۳
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: رطوبت هوا در شهرستان گناوه در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۰ درصد رسید و با توجه به تداوم وزش بادهای جنوبی کماکان تا اواسط هفته جاری رطوبت و شرجی بالای هوا در استان پدیده غالب است.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که وزش بادهای جنوبی در سطح استان بوشهر و روی دریا تا میانه هفته جاری ادامه دارد؛ بنابراین در این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد، رطوبت و شرجی بالای هوا و در برخی از نقاط وقوع مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان است.

وی افزود: در روزهای یکشنبه و دوشنبه در ساعت‌هایی از بعد از ظهر  تا شب با رشد ابر، احتمال ناپایداری‌های جوی موقت در ارتفاعات شرق استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۶ درجه گرم‌ترین و عسلویه و جم با ۲۷ درجه خنک ترین مناطق استان بوده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: هم اینک دمای هوای مرکز استان ۳۶ درجه سانتی گراد است و رطوبت هوای آن به ۸۸ درصد رسید.

وی پیش بینی کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی همراه با وزش باد باشد و فردا در برخی نقاط شاهد مه صبحگاهی هستیم.

مساعدی اضافه کرد: جهت وزش باد در بیشتر ساعت‌ها جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ و گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر است که در طول روز گاهی ۱۲۰ سانتی متر نیز می‌رسد.

وی یادآورشد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۵۴ بامداد، جزر اول ساعت ۱۱:۳۱، مد دوم ساعت ۱۴:۱۲ و جزر دوم ساعت ۱۸:۲۶ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر