جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۸۱۹
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ گفت: عملیات اجرایی طرح زیر ساختی تصفیه فاضلاب بیمارستان خارگ همزمان با آغاز هفته دولت با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فاضلاب بیمارستانی از خطرناک‌ترین فاضلاب‌های تولید شده در محیط‌های بیمارستانی و درمانی است که با عنایت به شرایط خاص جزیره خارگ با هم افزایی و هم اندیشی صورت گرفته با بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ طرح تصفیه فاضلاب این بیمارستان تدوین شد.

بخشدار ویژه خارگ افزود: مهم‌ترین و اصلی ترین گام‌ها برای تصفیه پساب بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ در این واحد انجام خواهد شد.

وی گفت: در حالت کلی پکیج‌های در نظر گرفته شده برای این پروژه شامل چند بخش مهم است و در آنها تجهیزاتی از قبیل انواع آشغال گیر مکانیکی، سیستم‌های پمپاژ، زلال سازها، سیستم‌ها و تجهیزات هوادهی، تجهیزات کلر زنی و مخزان گند زدایی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این تجهیزات در نهایت سه گام اصلی شامل تصفیه فیزیکی و اولیه، تصفیه بیولوژیکی یا ثانویه و در نهایت تصفیه شیمیایی فاضلاب انجام خواهد شد، که از این آب در آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

نماینده عالی دولت در بخش ویژه خارگ تصریح کرد: این طرح زیر ساختی همزمان با آغاز هفته دولت و همراهمی بسیار مناسب مدیران ارشد بیمارستان صنعت نفت خارگ با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شد.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: به دلیل ماهیت کارهای تشخیصی بالینی و درمانی انجام شده در بیمارستان‌ها، بار آلودگی شیمیایی و میکروبی فاضلاب‌های تولیدی بیمارستان‌ها بالا بوده و در صورت مدیریت نادرست و کاهش نیافتن این بار آلودگی، می‌تواند ورود بدون تصفیه آنها به منابع آب، خاک و حتی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب خطرات زیادی را برای سلامت انسان‌ها و محیط‌زیست به دنبال داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر