جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۱۴۹
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: علی اکبر صفایی در بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های مهم بندری در بوشهر و دیر مبادلات تاریخی بازرگانی و مسافربری در مسیر دریایی بوشهر و قطر احیا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در حاشیه بهره برداری از ۱۲ طرح بندری در بوشهر اظهار داشت: نگاه وزارت راه و شهرسازی به استان بوشهر در حوزه دریایی نگاه بین المللی، ملی و منطقه‌ای است و با تلاش‌ای انجام شده در حوزه بین الملل ارتباط دریایی بوشهر به کشور‌های همسایه برقرار می‌شود که برای تحقق این هدف ساخت پایانه‌های مسافربری و اسکله‌های پهلو دهی شناور‌های بزرگ در دستور کار است.

صفایی افزود: بندر دیر قطب صادرات به کشور قطر است و برای رونق تجارت دریایی در این منطقه اجرای طرح‌های مهمی شروع شده است.

وی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد دریامحور مشکلات بنادر جنوبی استان بوشهر با هدف رونق تجارت دریایی و توسعه بندری برطرف می‌شود.

صفایی افزود: بازسازی پایانه مسافربری بندر بوشهر به عنوان یک طرح بندری بزرگ و مهم حداقل باید در مدت ۱۲ انجام شود، اما با تلاش‌های انجام شده این طرح در مدت دو تا سه ماه آینده راه اندازی می‌شود تا مردم لذت یک سفر دریایی را تجربه کنند و هم مسابقات جام جهانی را به تماشا بنشینند؛ اما هدف اصلی اجرای این طرح‌ها احیای تبادلات تجاری و مسافربری تاریخی در مسیر بوشهر و قطر است.

وی گفت: برای تحقق این مهم علاوه بر اجرای پایانه‌های مسافربری مجهز، اسکله‌های شناور و ثابت پهلودهی شناور‌های بزرگ کروز هم در بندر بوشهر در مدتی کوتاه اجرا شده است.

صفایی در خصوص مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی دریایی هم گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با تجهیزات خوبی که برای مقابله با آلودگی دریایی طراحی کرده است آمادگی کامل برای مقابله با آلودگی‌های خلیج فارس و عمان اقدام کنیم.

وی افزود: یک گروه تحقیقی در سازمان بنادر و دریانوردی برای مقابله با آلودگی‌ها تشکیل شده و با اجرای سامانه‌های پایش قوی منشا و مقصر آلودگی‌ها شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر