پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۲۰۵
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ گفت: به مناسبت هفته دولت، واحد تصفیه پساب پتروشیمی خارگ افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تغییرات کمی و کیفی پساب تولیدی در واحدهای پتروشیمیایی که ناشی از تغییر ظرفیت واحد و تخلیه ترکیبات جدید به واحدهای تصفیه پساب است، عملکرد واحدهای تصفیه پساب آن‌ها می باید در بازه‌های زمانی مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا به همت مدیران پتروشیمی جزیره خارگ و در راستای حفظ منافع زیست محیطی جزیره اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است.

بخشدار ویژه خارگ افزود: پساب تولید شده در صنایع نفت و پتروشیمی مجموعه عظیمی از انواع مواد آلاینده مختلف است که ورود هر یک به بافت غنی زیست محیطی جزیره می‌تواند به تهدیدی جدی برای سلامتی خاک و آب و آبزیان و …تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: این موضوع طی یک برنامه زمان بندی مدون و مشخص از سوی پتروشیمی خارگ در راستای اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیستی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

دشتی‌زاده تصریح کرد: با توجه به تنوع بالا در مواد آلاینده آلی، غیر آلی و … در فاضلاب پتروشیمی، تنها با یک فرآیند امکان تصفیه و حذف آلاینده‌ها وجود ندارد. به عبارت دیگر، تصفیه فاضلاب پتروشیمی به مجموعه‌ای از فرآیندهای مختلف نیازمند است، که در این پروژه مهم محیط زیستی به همت تلاشگران جهادی شرکت پتروشیمی خارگ با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال در مدت ۱۹ ماه اجرا و همزمان با هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر