جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۵۱۱
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲

فکرشهر- سيدفريورموسوی: چند سالی است كه طرح ملی سيمرغ يا همان فتح ٣١ قلل مرتفع ايران در دستور كار فدراسيون كوهنوردی كشورمان قرار گرفته است و اتفاقا علاقه مندان زيادی را به خود جذب کرده است. 

طرح سیمرغ کوه‌های ایران به مجموعه صعود به ٣١  قله‌ی بلند ایران در ٣١ استان ایران با رعایت اهداف و موارد الزام این طرح اطلاق می‌شود که در سال ١٣٩٥ توسط فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به تصویب رسید و بر اساس آن، افرادی که بر مبنای اهداف و شرایط لازم مطرح‌ شده توسط فدراسیون در هر زمانی بتوانند به این مجموعه قلل صعود کنند و مدارک و مستندات لازم را به فدراسیون ارائه نمایند مفتخر به دریافت نشان سیمرغ کوهنوردی هستند.

از مهم‌ترین اهداف طرح سیمرغ کوهنوردی، سفر و گردش کوهنوردان به اقصی نقاط ایران عزیز است که به واسطه آن بتوانند با فرهنگ و اخلاقیات مردمان سرزمینمان ایران، آشنایی یابند.

هدف دیگر کمک به اقتصاد روستاییان و بهبود معیشت بومیان منطقه است که نهایتاً موجب رونق گردشگری‌های روستایی و بوم‌گردی می‌شود و حتی به‌واسطه‌ی این طرح شهرهای کوچک‌ در مسیر این کوهنوردان نیز منتفع می‌شوند.

فدراسیون کوهنوردی این طرح را با الگوبرداری از طرح‌هایی مثل باشگاه ٨٠٠٠٠ تايی ‌ها و نشان پلنگ برفی و ٧ قله‌ی بلند ٧ قاره به‌صورت یک پروژه گردشگری کوهنوردی در ایران به اجرا درآورده که به سبب آن صنعت گردشگری را تا حدی رونق بخشد.

يكی از اين جوانان خبره و آگاه كه بامدارج بالای تحصيلی گام به فتح اين قلل نموده است وشعارخاصي هم دارد «علي رضا عباسی» كارمند شركت پتروشيمی خارگ است.

عباسی كه از دوماه پيش استارت صعودهای خود را زده است می گويد: «قصد دارم خيلی زود به انتهای سيمرغ برسم و هم اكنون نيز به سه قله صعود کردم كه عبارتند از قله دماوند بام ايران، قله دومیر بام استان مركزی و قله برف انبار بام استان قم است.

اين جوان خوش آتيه با شعار «سلامتی، شادابی و فتح قلل» می گويد: در تمامی صعودها با هزينه شخصی خود اقدام به اين حركت کرده اما بر بالای تمامی قلل ايران پرچم ايران و شركت پتروشيمی خارگ را به جهت تجليل از زحمات شبانه روزی همكارانم، به اهتزاز در خواهم آورد.

عباسی در پايان گفت: بعداز از پايان فتح آخرين قله ازطرح سيمرغ به سراغ قله های دو كشور تركيه و ارمنستان خواهم رفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر