جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اعتصاب رانندگان کامیون ها باعث رکود پایانه بار بوشهر و توقف حمل و نقل کالاهای بندری شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، اعتصاب این رانندگان وارد پنجمین روز خود شده و دلیل آن نیز اعمال نفوذ در اختصاص بار به کامیون ها و حق کمیسیون های سلیقه ای توسط شرکت های باربری عنوان شده است.\n\nیک منبع آگاه اظهار داشت: از 6 ماه پیش طرحی در پایانه بار بوشهر اجرایی شد که براساس آن بار به شرکت ها واگذار می شد و آنها باید کامیون ها را معرفی نمایند، درحالی که قبل از آن، براساس اولویت نام نویسی، بار به کامیون ها اختصاص می یافت.
کد خبر: ۱۲۱۷۰
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: اعتصاب رانندگان کامیون ها باعث رکود پایانه بار بوشهر و توقف حمل و نقل کالاهای بندری شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، اعتصاب این رانندگان وارد پنجمین روز خود شده و دلیل آن نیز اعمال نفوذ در اختصاص بار به کامیون ها و حق کمیسیون های سلیقه ای توسط شرکت های باربری عنوان شده است.

\n\n

یک منبع آگاه اظهار داشت: از 6 ماه پیش طرحی در پایانه بار بوشهر اجرایی شد که براساس آن بار به شرکت ها واگذار می شد و آنها باید کامیون ها را معرفی نمایند، درحالی که قبل از آن، براساس اولویت نام نویسی، بار به کامیون ها اختصاص می یافت.

\n\n

وی که خواست نامش در این گزارش ذکر نشود، افزود: از زمان اجرای این طرح، برای جابجایی بار از بندر بوشهر به سایر نقاط کشور مجموعه ای برای نوبت دهی براساس زمان ورود کامیون ها وجود ندارد، درحالی که نوبت دهی در همه استان های کشور در راستای اجرای عدالت بین کامیون داران وجود دارد.

\n\n

وی ادامه داد: این اتفاق باعث شده تا بی عدالتی در گرفتن بار برای انتقال به سایر نقاط کشور براساس داد و ستدهای غیرمتعارف باشد و پارتی بازی در شرکت های باربری بیداد کند.

\n\n

وی درباره مشکل دیگر معترضان ادامه داد: همچنین حق کمیسیونی که شرکت های باربری در بوشهر از رانندگان طلب می کنند سلیقه ای و غیر قانونی می باشد، طوری که این نرخ در کشور بین 7 تا 11 درصد است، اما در بوشهر تا 30 درصد نیز می رسد.

\n\n

این منبع آگاه افزود: به عنوان مثال قیمت انتقال بار از بوشهر به تهران 3 میلیون تومان می باشد که رفتار سلیقه ای برای اخذ حق کمیسیون توسط شرکت های باربری باعث شده تا بعضا نیمی از این مبلغ از راننده کامیون اخذ شده و عملا درآمدهای شان تقلیل یابد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: اگرچه طرحی که در بوشهر آغاز شده در زمینه جلوگیری از سرقت بار یا قاچاق که قبلا به شکل های مختلفی توسط کامیون ها رخ می داد کاهش یافته، اما متاسفانه اعمال نفوذ شرکت ها در سپردن بار به کامیون ها و مبالغ بی رویه حق کمیسیون بخش عمده ای از درآمد آنها را نصیب چنین شرکت هایی کرده است، با این حال تاکنون از ترس اینکه در لیست سیاه شرکت های باربری قرار گرفته و امکان دریافت بار نداشته باشند، اعتراض نکرده بودند.

\n\n

وی اظهار داشت:  اعتصاب رانندگان پایانه بار بوشهر وارد پنجمین روز خود شده و عملا این پایانه دچار رکود و حمل و نقل کالاهای بندری نیز تعطیل شده است.

\n\n

جرایم سنگین برای شرکت های باربری متخلف    
\nمدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر می گوید: همه رانندگان کامیون اعتصاب نکرده اند و این موضوع مربوط به بخشی از آنهاست.

\n\n

حمیدرضا علم در پاسخ به این سوال که شما برای رفع نگرانی کامیون داران در خصوص اعمال نفوذها و حق کمیسیون های بالا چه اقدامی کرده اید، اظهار داشت: بیان همه توضیحات در یک تماس تلفنی امکان پذیر نیست، چون اقدامات مفصلی را دنبال کرده ایم.

\n\n

علم افزود: پرونده برخی از شرکت های باربری متخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده و جرائمی بین 30، 20 و 12 میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته اند که به زودی ابلاغ می شود.

\n\n

وی درباره اینکه برای پایان این اعتصاب و بازگشت روند عادی به پایانه بار چه اقدامی در دستور کار است، اظهار داشت: مسئولان انتظامی و استانداری برای رفع مشکل و نگرانی کامیون داران ه مسئله ورود کرده اند.

\n\n

این مقام مسئول توضیح بیشتر در این خصوص را به حضور خبرنگار در دفتر کارش برای بیان مستندات پیگیری های انجام شده موکول کرد.

\n\n

منبع:خلیج فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر