سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۹۲۶
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: رانندگان برای سرویس دهی دانش آموزان در مدارس این شهرستان باید در سامانه سپند ثبت نام کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ضرغام مردانی روز سه شنبه افزود: سامانه سپند ( سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) با بهره گیری از تکنولوژی های اینترنت برای فعالیت رانندگان به عنوان سرویس مدارس راه‌اندازی شده است و طبق دستورالعمل باید تمام فرآیند سرویس دهی زیر نظر این سامانه برای تسهیل در حمل و نقل دانش‌آموزان طی شود.

وی بیان کرد: متقاضیان پس از اینکه در سامانه ثبت نام کردند، پس از طی مراحل قانونی در صورت واجد شرایط شناخته شدن توسط دستگاه‌های متولی، زیر نظر شرکت های حمل و نقل ثبت شده، کارت تردد و اجازه فعالیت آنها صادر می‌شود.

مردانی گفت: اسامی رانندگان واجد شرایط به مدیران مدارس اعلام می شود تا ارایه خدمات کنند.

مدیر  آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: برای ایاب و ذهاب دانش آموزان از روستا به شهر مشکل وجود دارد و باید یک برنامه ریزی مناسب برای رفع این موضوع با همکاری دستگاه‌های اجرایی اتخاذ شود.

وی  افزود: با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزان روستایی از اقشار کم درآمد و خانواده‌های آنها درآمد پایینی دارند، اداراتی که دارای وسایط نقلیه هستند می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.

مردانی، در زمینه نرخ سرویس مدارس گفت: بر اساس مصوبات کارگروه ماده ۱۸ که نمایندگان آموزش و پرورش، شهرداری، شورای شهر، راهور، مدیران مدارس، انجمن اولیا و سازمان تاکسیرانی در آن حضور دارند، تصمیم‌های لازم اتخاذ خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: نرخ نهایی  خودروهای سواری سرویس مدارس بعد از مراحل قانونی و اداری و تایید نهایی از طرف  فرمانداری شهرستان بزودی اعلام و  به آموزشگاه ها اطلاع داده خواهد شد.

وی در ارتباط با سئوالات مکرر والدین درمورد فرم لباس دانش آموزان افزود:در جلسه کارگروه بازگشایی و فرم مدارس مصوب شد برای حمایت از فروشندگان شهرستان، دانش آموزان برای خرید فرم مدرسه (پسرانه و دخترانه) به تولیدی های داخلی مراجعه کنند.

مردانی گفت: هیچگونه تولیدی، فروشگاه و مغازه‌ای از طرف این مدیریت برای تهیه فرم لباس دانش آموزان مدنظر نبوده است و اولیای گرامی در این زمینه اختیار تام دارند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای بیش از ۲۰ هزار دانش آموز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر