چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۹۴۴
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: ۲۰ شهریور آخرین فرصت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عباس طاهری افزود: پایگاه‌های سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی در مدرسه‌ها مستقر هستند و مدارس نیز باید برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شوند؛ بنابراین ۲۰ شهریور آخرین فرصت سنجش نوآموزان است.

وی با اشاره به جمعیت ۲۷ هزار نفری نوآموزان استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ افزود: در زمان حاضر ۲۶هزار و ۱۰۰ نفر از دانش آموزان بدو ورود به مدرسه معادل ۹۹ درصد سنجش و مورد ارزیابی قرار گرفته و تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر معادل یک درصد این جمعیت باقی مانده اند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود والدین دانش آموزان سنجش فرزندان خود را به روز‌های آخر موکول نکنند.

طاهری اضافه کرد: از جمعیت کودکان ارزیابی شده هزار و ۳۸۲ نوآموز به مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند که از این شمار ۳۰۸ آزمودنی در گروه دیرآموز قرار دارند، ۲۶ نفر دارای تاخیر ذهنی خفیف (آموزش پذیر) و به مدرسه استثنایی معرفی شدند و هشت نوآموز دیگر دارای تاخیر ذهنی متوسط (آزمایشی) هستند و به مدرسه استثنایی معرفی می‌شوند تا در صورت ضرورت در پایان سال تحصیلی برای ارزیابی دوباره مراجعه می‌کنند.

وی افزود: همچنین حدود ۱۶۸ نوآموز به شنوایی تخصصی، ۷۲۲ نفر به بینایی تخصصی، ۳۳ نوآموز به جسمی حرکتی تخصصی و ۶ نفر نیز به مرحله تخصصی اوتیسم ارجاع شده اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به فعالیت ۵۳ مرکز و مدرسه استثنایی در استان گفت: هزار و ۳۵۰ دانش آموز استثنایی در ۳۳ مدرسه در هفت گروه بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری (اختلالات) و دانش آموزان با اختلالات رفتاری هیجانی (پیش فعال و اوتیسم) خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر