سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر
کد خبر: ۱۲۲۱۱۷
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جمعیت دانش آموزان ابتدایی این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱، ۱۳۵ هزار و ۷۸۰ نفر و میزان پوشش تحصیلی در این پایه ۹۸.۷۶ درصد بود که از میانگین کشور بالاتر است.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین مهران پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور ۹۷.۷۵ درصد است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ از ۲۴۲ هزار و ۹۷۴ نفر به ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز به ۱۴۰ هزار نفر افزایش یابد. 

مهران پور با اشاره به جمعیت ۲۷ هزار نفری نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان بوشهر یادآور شد: پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در استان بوشهر ۹۷.۴۵ درصد و در کشور این آمار ۹۵.۰۳ اعلام شده است.

وی گفت: از جمعیت دانش آموزان ابتدایی استان بوشهر هشت هزار و ۳۰ نفر  را دانش آموزان اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

کارگروه حل مشکل تکرار پایه در مقطع ابتدایی تشکیل شد

مهران پور با بیان این که عملکرد استان بوشهر در ارتقاء پایه‌ها ۹۵.٠۸ درصد و عملکرد کشوری ۹۵.۱۵ درصد است، گفت: عملکرد استان در میزان  تکرار پایه ۴.۳۸درصد است در حالی که  میانگین کشوری آن ۳.۹٠درصد است و این استان در تکرار میزان پایه بویژه پایه اول مشکل دارد که برای حل این مشکل کارگروهی با عنوان شورای سیاست گذاری، نظارت و کیفیت بخشی تشکیل شده تا نرخ تکرار پایه را در پایه اول در سال تحصیلی جدید کاهش دهد.

وی در باره تکرار پایه تحصیلی در استان بوشهر گفت: مهمترین علت تکرار پایه تحصیلی بویژه در پایه اول مربوط به شیوع ویروس کرونا است که بسیاری از خانواده ها از ترس ابتلای فرزند خود به این ویروس از حضور آنان در کلاس‌های درس امتناع کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر به دانش افزایی و توانمند سازی آموزگاران مدارس این استان اشاره کرد و ادامه داد: با هدف کاهش نرخ تکرار پایه در پایه اول و نرخ ترک تحصیل در پایه  ششم، کارگاه‌های آموزشی برای آموزگاران پایه اول و ششم در مهر و دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مهران پورافزود: آموزش غیرحضوری در مدارس به دنبال شیوع ویروس کرونا، باعث افت تحصیلی بخشی از دانش‌آموزان بویژه در دوره تحصیلی ابتدایی شد که برای جبران این کمبود در فصل تابستان مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری برای دانش آموزان اجرا شد.

وی با بیان اینکه طرح جبران و تثبیت یادگیری از ابتدای تیرماه آغاز و تا هفته اول شهریور ادامه پیدا کرد، گفت: در این طرح ۱۸ هزار و ۳۴۵ دانش آموز در قالب یکهزار و ۳۹۶ کلاس درس در ۲۵۶ پایگاه شرکت کردند.

آموزش و پرورش عشایر استان بوشهر دایر می‌شود

مهران پور ادامه داد: امسال ۳۶ راهبر آموزشی در استان بوشهر بر کار آموزش و تربیت مدارس چندپایه نظارت دارند. 

وی در باره نحوه آموزش دانش‌آموزان عشایر در استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی این دانش آموزان در استان های دیگر است و  فقط چند ماه در استان بوشهر هستند، برنامه آموزشی دانش‌آموزان عشایر در استان‌های دیگر پیگیری می شود و درصدد هستیم که آموزش و پرورش عشایر را در این استان دایر کنیم.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: شهرستان های دشتستان، تنگستان و دشتی بیشترین مدارس عشایری را در این استان دارند.

طرح آموزش ۲ زبانه در برخی شهرستان های استان بوشهر اجرا شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که طرح ۲ زبانه با هدف حمایت از نوآموزان دو زبانه از ۲۲ مردادماه تا ۲۲ شهریور در پنج  شهرستان استان بوشهرآغاز شده است، گفت: این طرح شامل نوآموزانی می شود که دارای گویش‌های غیر فارسی  هستند که موفق به حضور در کلاس‌های دوره پیش دبستانی نشده‌اند و مهر سال جاری نیز باید در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل شوند.

وی ادامه داد: طرح ۲ زبانه در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دشتی، دشتستان و بوشهر که نوآموزان ۲ زبانه دارند، اجرا شده است.

مهران پور با اشاره به این که این طرح با مشارکت ۷۲۰ نوآموز، ۴۳ آموزگار  در ۳۷ مدرسه اجرا شده است، افزود: ۲۵۵ نوآموز در عسلویه، ۱۷۹ نوآموز بوشهر( جزیره شیف و چغادک)، ۱۲۸ نوآموز کنگان، ۱۱۴ نوآموز دشتستان و ۴۴ نوآموز در دشتی در این طرح شرکت کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر