پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس ستاد زکات استان بوشهر گفت: سال گذشته 25 میلیارد ریال زکات دراین استان جمع آوری شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سید علی اصغر رکنی درهمایش استانی زکات و کارگاه استهلال درعسلویه یادآورشد: درسال 83 در استان بوشهر در مجموع 50 میلیون ریال زکات جمع آوری شده بود که این میزان در سال93، 500 برابر شده است.\n\nوی افزود: عمده زکات در استان بوشهر خرما، گندم و جو که بیشترین آن مربوط به دشتستان است.
کد خبر: ۱۲۲۳۱
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: رییس ستاد زکات استان بوشهر گفت: سال گذشته 25 میلیارد ریال زکات دراین استان جمع آوری شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سید علی اصغر رکنی درهمایش استانی زکات و کارگاه استهلال درعسلویه یادآورشد: درسال 83 در استان بوشهر در مجموع 50 میلیون ریال زکات جمع آوری شده بود که این میزان در سال93، 500 برابر شده است.

\n\n

وی افزود: عمده زکات در استان بوشهر خرما، گندم و جو که بیشترین آن مربوط به دشتستان است.

\n\n

رییس ستاد زکات استان بوشهر با بیان این که دولت نیز متعهد شده معادل زکات جمع آوری شده در هر روستا یا شهر در زمینه عمران آنها اعتبار اختصاص دهد ادامه داد: مردم بخش بوشکان دشتستان در سال گذشته توانستند با همت بالا و پرداخت زکات زمینه را برای ارتقای روستا به شهر فراهم و این امر را محقق کنند.

\n\n

وی بیان کرد: برگزاری همایش های زکات در شهرها و روستاها از مهمترین برنامه های ستاد زکات استان بوشهر است.

\n\n

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهرگفت: برگزاری همایش زکات و کارگاه استهلال جلوه ای مثال زدنی از وحدت و همدلی اسلامی در استان بوشهر است.

\n\n

حجت الاسلام سید احمد احمدی افزود: برگزاری چنین همایش هایی علاوه بر بار علمی باعث همگرایی بیشتر علما و ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی خواهد شد.

\n\n

وی هدف از برگزاری این همایش را نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات و نیز آموزش روش های استهلال ماه از طرف علما و نخبگان در قالب تبلیغ در جامعه عنوان کرد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، معاون سیاسی فرمانداری عسلویه گفت: این شهرستان علاوه بر پایتخت انرژی مرکز همدلی و همگرایی مسلمانان است.

\n\n

محسن بهادری افزود: به شکرانه نظام دینی وحدت شیعه و سنی در این خطه مثال زدنی است.

\n\n

وی دربخش دیگر به موضوع زکات اشاره کرد و ادامه داد: باروری اقتصادی، اشتغال زایی، فقر زدایی، امنیت اخلاقی و ایجاد مودت و محبت بین اغنیا و فقرا از مهمترین برکات پرداخت زکات است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر