پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۴۲۲
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری ترانزیت خارجی کالا در بندر بوشهر ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد شکیبی‌نسب صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای فعالیت‌های بندری و بهبود وضعیت صادرات و واردات کالا در بنادر استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به نقش مهمی توسعه زیرساخت‌ها در اجرای فعالیت‌های بندری بیان کرد: طی پنج ماهه نخست امسال بیش از پنج هزار تن ترانزیت کالا در بندر بوشهر انجام شده است که بیانگر افزایش ۲۰۰ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مهمترین مقصد ترانزیت را کشورهای قطر و عراق عنوان کرد و ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیتی این بندر دام زنده و خودرو بوده است.

انجام ترانزیت از بندر دیر

وی افزود: افزایش ترانزیت کالا نتیجه عملیات شبانه روزی بندری، به‌کارگیری گروه‌های کارگری تخصصی مناسب از لحاظ کیفی و کمی، پایش مستمر نرم عملیات تخلیه و بارگیری، کاهش سرویس تایم شناورها و کاهش بروکراسی و فعالیت‌های شرکت حمل و نقلی است.

شکیبی‌نسب از انجام فعالیت‌های ترانزیتی در بندر دیر خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ باکس کانتینر در پنج ماهه نخست امسال تحت رویه ترانزیت خارجی در بندر دیر به مقصد کشور قطر بارگیری شده است.

وی از صدور مجوز رویه ترانزیت خارجی برای بندر گناوه خبر داد و اضافه کرد: در این راستا دریافت مجوز رویه ترانزیت خارجی برای بندر کنگان نیز در دست اقدام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر